Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung lanserar bärbar dator med 19 tum skärm

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är egentligen varken nytt eller jättespännande men jag tyckte det var roligt att nämna Samsungs nya bärbara dator med jättelik 19 tum bildskärm. När Apple uppdaterade sina Powerbook-modeller häromdagen fick vi veta att den Powerbook 17 tum vi testade bara var "better" enligt Apple, dvs det var inte den värsta modellen i serien. Snabbt började diskussionerna: kommer en 19 tum ikväll?

Nu blev det inte så men vem vet vad som händer nästa vecka. Om nu Jobs bestämmer sig för att släppa en jätte-book, skulle någon vara intresserad av att köpa den?

Samsung lyckades inte få ner vikten utan den som köper en M70 får bära runt på 4,4 kilo vilket är alldeles för mycket enligt mig. Då går bildskärmen att ta frigöra från själva datorn och kan även användas med andra datorer, lite skum lösning. Upplösningen är "bara" 1680x1050 precis som nya Powerbook 17 tum så man tjänar alltså inte några pixlar på ett byte.

<a href=http://asia.cnet.com/reviews/hardware/notebooks/0,39001743,39095326p,00.htm>Här hittar ni bilder och information om M70</a>

  • Medlem
  • 2005-10-26 01:09

Är tveksam till en jättebook, det ska ju gå och transportera datorn också. Det måste finns nån gräns rätt nära där vi redan är när det gäller fysisk storlek. Flyttar men däremot skärmen till t ex något slags glasögon, då blir ju saken en annan...

Hittade dom inte på nätet nu, men jag har bilder på hemmabyggen - PowerBook Alu 21" & 26. Ser rejält groteskt ut!

Yttermåtten blir antagligen inte så jättemycket större än nuvarande Powerbook 17 tum som iofs är för stor att ta med sig i längden (jag tröttnade och bytte till en 12 tum).

Med äkta HD-upplösning 1920x1080 kanske det vore något för filmgänget dock?

1
Bevaka tråden