Vilket tangentbord ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 22:16

Jag har nyligen skaffat mig en 19" skärm som jag använder med min iBook. Nu när jag jobbar med datorn har jag iBooken rakt framför mig och 19-tummaren vid min vänstra sida, skulle istället vilja använda 19-tummaren som min primära skärm (vilket är jobbigt nu eftersom den är på sidan av mitt synfält). Detta innebär ju att jag behöver införskaffa mig ett USB-tangentbord.

1. Tangentbordet måste ha Apples uppsättning (inga PC-tangentbord alltså!)
2. Det ska ha minst två USB-portar (har alla USB-tangentbord extra USB-portar?)

Hur är det med Apples eget tangentbord? Har det USB-portar extra? Det är ju rätt förmånligt (strax över 300 kronor). Nu är jag van vid att använda iBookens eget tangentbord, hur är då anslagskänslan på Apples tangentbord i jfr med iBookens? (Här läst tidigare här att en del förespårkar då Macally ICE Keyboard som har likadan anslagskänsla mm)..

Ska jag då satsa på Macallys tangentbord (som är lite dyrare än Apples) eller Apples? Finns andra alternativ?

Som sagt, vill ha ett billigt funtionellt tangentbord men kräver minst två USB-portar och Apples teckenuppsättning!

Vilket ska jag köpa?

La märke till att jag eventuellt skrev detta inlägg i fel forum... sorry... ska väl hamna under köptips..

• Oregistrerad
  • 2005-10-24 22:52

Den har en inbyggd USB hubb med 2 portar, alltså Apples Tangentbord sen så pratades det igår om ett tangentbord.

http://www.99mac.se/forum/showthrea...ighlight=icekey

Men den är ju lite dyr kanske:('

Ah såg att du hade nämnt detta tangentbord:D

Jag personligen tycker att laptop tangenter är mycket skönare att använda än vanliga stora knappar.

Så även ifall den är lite dyrare så skulle jag köpa den men annars såtycker jag att Apples tangentbord är en av dom skönare mer konventiella tangentbord på marknaden

• Oregistrerad
  • 2005-10-24 23:32

Jag tycker Apple-tangentbordet är riktigt skönt att skriva på. Och så är det snyggt och har två USB-portar också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 23:43

Jag kör med Apples senaste fullstora tangentbord i kombination med min powerbook och enligt min smak så är det ett av det skönaste tangentbord som jag använt. Definitivt prisvärt och om du köper USB-versionen så har du ju som sagt inbyggd hub där med. Definitivt välkommet när man kör bärbart...

• Oregistrerad
  • 2005-10-25 13:53

Det blev Apples eget tangentbord Gillar det skarpt, tar lite övning för att bli van vid ett vanligt tangentbord efter att man använt iBookens men det ska nog gå..

Dessutom är det så snyggt.. stilrent

1
Bevaka tråden