Quicksilver med död Firewire, vad gör man?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-23 20:54

Jag har en bekant som köpt en beg. Quicksilver 722 MHz som han tänkt använda för musikskapande. Till denna har han ett externt FW ljudkort. Nu misstänker att han lyckades knäcka FW-porten under sitt kopplande med kablar och externa nätaggregat.

Om nu FW-porten är död vad gör man? Problemet är att ljudkortet bara funkar med Apples inbyggda FW så ett PCI FW-kort fungerar inte.

Finns det folk som kan byta de pajade kretsarna?
Jag kan ju tänka mig att ett nytt (eller "refurbished") logikkort från Apple kan bli en ganska dyr historia. Det är väl så att en ny Mac Mini kanske är en billigare lösning.

• Medlem
  • Lund
  • 2005-10-23 22:42

Lyckades han knäcka båda FireWire-portarna?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-24 19:11
Ursprungligen av Korsriddaren:

Lyckades han knäcka båda FireWire-portarna?

Det får vi reda på imorgon kväll (tisdag) då MacPeking sammanträder. Han ska ta med maskinen och vi andra tar med lite FW prylar att testa med.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-26 22:26

Det visade sig att det inte var fel på FW portarna. Det var ljudkortet/lådan (M-audio FireWire Solo tror jag) som vägrade svara på tilltal. Vi testade på min iBook med samma trista resultat.

Det hela är mycket märkligt för det finns ju drivrutiner för Mac OS X till kortet/lådan. Nåväl, kontentan av övning blir att han lämnar tillbaka lådan och försöker hitta något annat.

1
Bevaka tråden