Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quadro FX 4500 eller Nvidia 7800?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick mail av Apple ang min order om att den blivit ersatt av den nya modellen så det är väl ok.
Hade också lagt in en beställning på Ati XT850Xt och det har då blivit ersatt av Quadro FX 4500.
Hur tror ni det kortet lämpar sig för spel?Hade inte ett Nvidia 7800 varit bättre,för spel menar jag.
Har hört att Quadro inte lämpar sig för spel.

Jag kör med ett Quadro4 980 XGL på min Linux PC burk och detta kort funkar utmärkt till allt, inkl. Quake 3. Möjligen så är GeForce/Radeon korten bättre på Direct X funktioner under Windows med detta kan jag inte kommentera. Quadro/FireGL korten brukar i allmänhet vara optimerade för OpenGL.

Mats

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-10-20 23:35
Ursprungligen av m8rix4ever:

Fick mail av Apple ang min order om att den blivit ersatt av den nya modellen så det är väl ok.
Hade också lagt in en beställning på Ati XT850Xt och det har då blivit ersatt av Quadro FX 4500.
Hur tror ni det kortet lämpar sig för spel?Hade inte ett Nvidia 7800 varit bättre,för spel menar jag.
Har hört att Quadro inte lämpar sig för spel.

Om du fick det uppgraderat utan extra kostnad ska du vara överlycklig! Årets deal i sånt fall.

Quadrokortet kostar runt 15.000 kr och är precis lika bra som Nvidia 7800 för spel, om inte bättre.

1
Bevaka tråden