Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kompilera c++ kod till ett windows program

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en uppgift från skolan som jag har löst. Jag hade inte tid att fixa arbetet på skolans pc datorer. Jag fick då skriva den i Project Builder. Jag behöver fixa ett fungerande program för windows. Visst, jag skulle kunna ändra i koden men det kommer jag inte att hinna.

Koden är i c++ tool. Kan man kompilera det till ett windows program, har inte lyckats kompilera det till ett mac program heller.

Väntar på snabbt svar. Arbeter ska vara inlämnat på Fredag morgon.

Nej.

Snabbt men tråkigt svar.

ok, tack i alla fall.

Nu får jag väl stå och banka på lärarnas dörr en tid innan skolan startar.

Måste du lämna in en exe? Det är väl bara att ge dem kodfilerna. Så gjorde vi alltid o skolan. Har du bara skrivit ansi c så funkar det.

Om du inte lyckats kompilera det på en mac, varför tror du då att det ska funka på en pc? Låter som kompileringsfel tycker jag...

Skicka koden så fixar vi det

Den känner inte igen kodbibloteket <conio.h> och så var det något grafiskt som inte heller funkade.

Den känner helt enkelt inte igen bibloteken.

Men det gick bra åndå. Hoppade bara över Lucia tåget och så fick jag tid.

conio.h - console and port I/O declarations

innehåller funktioner som putch och getch och liknande. Borde inte vara så svårt att använda något annat om den inte finns.

  • Medlem
  • 2002-12-13 23:31

Under unix-system har du (åtminstone) följande tre alternativ till conio.h (endast dos/win) curses, ncurses och termcap.

1
Bevaka tråden