Hur ser prisutvecklingen på PB G4 ut före jul?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag hade planerat attt köpa en Pb g4 (den innan uppdateringen) och jag undrar om ni tror att den
finns kvar i olika affärer till jul ? Och i så fall till billigare pris .

• Oregistrerad
  • 2005-10-20 09:09

jo, man tycker ju att den borde finnas kvar att köpa hos försäljare som av någon anledning sålt dåligt av den (innan den verkade ta slut?).
fram till jul är ju tveksamt, men i skrivande stund i alla fall.

• Medlem
  • 2005-10-20 09:34

Ändrar rubriken (från "Pb g4").

Mod

Du måste nog ringa runt till mac-ÅF och höra hur det ser ut. Men rimligtvis vill de väl bli av med ett eventuellt lager (om de ens har något) så snabbt som möjligt. Apple själva säljer bara de nya modellerna.

Ok, men på den nya Pbn , räcker det med 512 mb minne ?

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-22 20:10
Ursprungligen av AxelTesch:

Det beror på vad du vill göra med den.
Beskriv gärna det du kommer att göra med den, program och/eller aktiviteter du tänkt köra.

Ursprungligen av AxelTesch:

Näe, jag skulle säga att det inte räcker. Eller omvänt: du kommer att märka en klar skillnad om du stoppar i mer. Jag körde min nya iBook (den modell som kom i somras) på 512 MB ett tag innan jag fick mitt extraminne och det var stor skillnad.

Det handlar mest om att man slipper att datorn "swappar" (dvs skriver ner data till hårddisken när det inte ryms i minnet) om man kör minnesintensiva grejer eller om man har igång flera program samtidigt. Så fort det börjar swappas så blir datorn märkbart segare, speciellt när man växlar mellan programmen.

• Medlem
  • 2005-10-22 22:56

Japp, det beror helt på vad man gör....
*mkt förundrad över hur sambon kan köra med original-256 MB på sin PB 12" utan att bli tokig*

Jag laddar ner musik, surfar lite, Skolarbete och lite iPhoto i framtiden.Kanske kommer att se ngra filmer på den också.

1
Bevaka tråden