Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ASP & MySQL

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur funkar denna kombination?
Erfarenheter, problem, snabbhet?

Tänker du svara "ASP suger. Använd PHP" eller nåt liknande? Gör inte det. Det är inget alternativ i detta fall.

Inte alls. Du kan inte köra ASP på en Mac-server...

Däremot går det bra på en peezee. Och då kan du lika gärna använda MS SQL Server. Finns liksom mer möjligheter då.

Det går att köra ASP på en mac. Om man kör Apache ASP och kodar i Perl så går det, som Ciryon tipsade om i en annan tråd.

Men jag antar att du jobbar med en webbserver som är windowsbaserad, eller? Jag har ingen erfarenhet av att koppla ihop ASP och MySQL (eller så har jag glömt den i så fall men jag kan sen en klar fördel mot MS SQL och det är licenskostnader. MS SQL är allt annat än gratis...

Det fungerar att köra ASP från en windows-maskin mot MySQL. Det finns ODBC-drivers som fungerar bra med ADO. Det har vi på på mitt jobb eftersom ekonomichefen inte ville hosta upp 27 papp för en licens till SQL Server.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-12-11 21:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas Björk:
Det fungerar att köra ASP från en windows-maskin mot MySQL. Det finns ODBC-drivers som fungerar bra med ADO. Det har vi på på mitt jobb eftersom ekonomichefen inte ville hosta upp 27 papp för en licens till SQL Server.

Vad jag gillar din ekonomichef

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Puppet™:
Vad jag gillar din ekonomichef

Ja en riktig grinolle. Han var ännu surare när jag ville sätta upp en riktig windows-site med två st Windows 2000 Advanced server och SQL Server rullande på tre Compaq-servrar. Ca 250 kkr för hårdvara och licenser. Det blev inget då heller.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-12-11 21:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas Björk:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Puppet™:
Vad jag gillar din ekonomichef

Ja en riktig grinolle. Han var ännu surare när jag ville sätta upp en riktig windows-site med två st Windows 2000 Advanced server och SQL Server rullande på tre Compaq-servrar. Ca 250 kkr för hårdvara och licenser. Det blev inget då heller.

Ja, det kan ibland gå till överdrift det här med snålandet som de flesta ekonomichefer pysslar med. Jag har oturen att ha en chef som har starka ekonomichefstendenser. Det ska dumsnålas hela tiden. Blir man trött eller?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Inte alls. Du kan inte köra ASP på en Mac-server...

Däremot går det bra på en peezee. Och då kan du lika gärna använda MS SQL Server. Finns liksom mer möjligheter då.

Du kan köra iASP t.e.x på en Mac

http://www.tenon.com/products/itools-osx/halcyon.shtml

[ 11 December 2002, 21:46: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

1
Bevaka tråden