Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Just nu: Apple lanserar ny hårdvara i New York

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-10-19 19:34
Ursprungligen av David Slättne:

jaha, då är det bara att vänta in London-eventet och hoppas fåfängt att 12" blir 13" å en jävla massa annat godis. Annars blir det fan PC!

Och när hålls det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-19 18:58

Har de sänkt priset på 12" pb eller är det samma? Hade för mig att den var dyrare tidigare?

Ursprungligen av trey:

Har de sänkt priset på 12" pb eller är det samma? Hade för mig att den var dyrare tidigare?

Dom har sängt priset på Superdrive och tagit bort combodrive helt på PB12"

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-19 19:01
Ursprungligen av JonasEk1:

Dom har sängt priset på Superdrive och tagit bort combodrive helt på PB12"

har för mig 12" gick på höga 16 med sd...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-10-19 18:59

När är london?

Ursprungligen av Queux:

När är london?

London-eventet äger rum den 27-29: oktober
Vill du kan du ha pejl på det här i din ical

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-10-19 19:00

Fyfan, kunde dom inte gjort en powebook med 13` samt ddr2 minnet på den.. helt underbart. Men ikke, nu blir det en Ibook.

Man behöver nog inte heta Steve Jobs för att inse att det är sista dödsryckningen av PBG4 vi ser idag. Sen april 2004 har klockfrekvensen gått upp 167mhz....

DDR2-minnen, DL-brännare och högre upplösning på skärmen. Sen är allt sig likt. 30min längre TEORETISK batteritid och större/snabbare hårddisk är ju inte så märkvärdigt egentligen. Ändå en riktigt bra dator.

Ser fram emot att få uppgradera nästa år när det är Intel i.

  • Medlem
  • 2005-10-19 19:12
Ursprungligen av Rickard A:

Man behöver nog inte heta Steve Jobs för att inse att det är sista dödsryckningen av PBG4 vi ser idag. Sen april 2004 har klockfrekvensen gått upp 167mhz....

DDR2-minnen, DL-brännare och högre upplösning på skärmen. Sen är allt sig likt. 30min längre TEORETISK batteritid och större/snabbare hårddisk är ju inte så märkvärdigt egentligen. Ändå en riktigt bra dator.

Ser fram emot att få uppgradera nästa år när det är Intel i.

Precis min tanke ........ jag trodde iofs inte på något underverk idag.

Är lite smått glad att jag slapp punga ut med massa pengar nu

Som det ser ut så räcker iMac G5 och ibooken bra för mig tills det blir en intel-pb . . .
Och ....iViewMediaPro fungerar fint ...ser inte att Aparture ska slå den ur fingrarna på mig heller.

Ursprungligen av maco:

Och ....iViewMediaPro fungerar fint ...ser inte att Aparture ska slå den ur fingrarna på mig heller.

Coolt, jag är också ett iView-fan. Förmodligen det bästa programköp jag gjort. Sitter dock och hoppas på en uppdatering till säg 3.0. Skulle vilja kunna skala om tumnaglar utan att bygga om hela indexet och snabbare sökning. Sen får det gärna bli lite snyggare men det är inte lika viktigt. Ser ju ok ut nu också.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:16
Ursprungligen av maco:

Precis min tanke ........ jag trodde iofs inte på något underverk idag.

Är lite smått glad att jag slapp punga ut med massa pengar nu

Som det ser ut så räcker iMac G5 och ibooken bra för mig tills det blir en intel-pb . . .
Och ....iViewMediaPro fungerar fint ...ser inte att Aparture ska slå den ur fingrarna på mig heller.

Precis min tanke med... får klara mig med iBooken tills nästa års intel-PB

Jävligt synd att dom inte släppte en 10 GHz G8 med 38 TB i RAM, som bara kostar 2000. Annars är jag nöjd...

Det blir ingen ny PB i London. Den tanken är det bara att ge upp.

Ursprungligen av Rickard A:

Det blir ingen ny PB i London. Den tanken är det bara att ge upp.

en ny iPod kan man ju alltid hoppas på!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-19 19:16
Ursprungligen av Rickard A:

Det blir ingen ny PB i London. Den tanken är det bara att ge upp.

Jamen, jamen, jamen 10.4.3 då?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-19 19:18

kan folk sluta skoja om uppdateringar som inte finns.. man får ju hjärtklappning!:-P

Ursprungligen av Spooky:

Jamen, jamen, jamen 10.4.3 då?

jag kör programuppdateraen en gång var 75:e sekund men det går fan inte bättre för det....

Ursprungligen av David Slättne:

jag kör programuppdateraen en gång var 75:e sekund men det går fan inte bättre för det....

Men pucko du skrev ju här att den fanns där: http://www.99mac.se/forum/showpost.php?p=619693&postcount=187

(OBS! Pucko inte allvarligt. Denna text ersätter en smiley)

Ursprungligen av Rickard A:

Men pucko du skrev ju här att den fanns där: http://www.99mac.se/forum/showpost.php?p=619693&postcount=187

(OBS! Pucko inte allvarligt. Denna text ersätter en smiley)

No offence! vem vill inte var en chokladdryck!?

jag ljög faktiskt. jag får sätta mig i skämskorgen igen. Jag blev helt enkelt kinkig för att den här sufflen till keynote bara skönk ihop.
och så har jag nallat lite på en flaska vin också för å döva bedrövelsen så sen blev jag omdömeslös och ljög. Men det kändes vint på nåt sätt. Hoppsa jag kan visa mig här i frotsättnbingen...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:03

Jag vill en 13" PB med inbyggt iSight, 1 gig RAM.
Det är allt Steve! Hur svårt kan det vara? Ge mig!!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:03

Aperture ser spännande ut, hoppas det kommer en try-out.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:04

Fan, jag som ville ha en bättre skärm i 12" powerbook.
Nu blir det nästan en PC istället.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-10-19 19:07
Ursprungligen av Sajfer:

Fan, jag som ville ha en bättre skärm i 12" powerbook.
Nu blir det nästan en PC istället.

Agree

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:05

Varför ligger applestore nere igen?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:06

Fortfarande ingen Canon 350D på listan över supportade kameror (RAW). Hoppas den är lite eftersatt bara....

Vem vågar oddsa på att Quad G5 i november blir i december?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-19 19:46

Gud vad vissa går igång på det här med förväntningar inför event.
Visst är det kul med nya uppdaterade prylar med coola features och visst kan ibland Apples val förvåna en. Tycker dock att valet mellan PC och Mac handlar mer om det är 12" eller 13", 1.25GHz eller 1,6GHz, DDR eller DDR2. Frågan är om vi överhuvudtaget märker skillnad om vi inte vet om skillnaderna. Själv är jag supernöjd med deras syn på hur hårdvara skall se ut och hur deras OS flyter på.

WOW 10.4.3 i programuppdateraren!

Ursprungligen av David Slättne:

WOW 10.4.3 i programuppdateraren!

lika lång väg tillbaka!

Ursprungligen av David Slättne:

WOW 10.4.3 i programuppdateraren!

Skämtar du aprillo?

Inte hos mig.

Bevaka tråden