Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skräppost

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 16:23

Skräppost verkar vara ett stort problem för många och jag har läst otaliga artiklar i ämnet. Har dock alltid ställt mig något undrande till dem. På sistone har jag börjat fundera på om det är en komplott för att få oss att köpa olika spamfilter/-program.

Men så i dag fick jag mitt första skräppostmeddelande! Inte något av de klassiska, utan ett ganska kort och spännande meddelande med rubriken "answer" och utan innehåll.

Nu undrar jag: varför är skräppost ett så stort problem för många? Är det porrsurfande man inte medger, är det häftiga program/searchbars man laddar ner eller är det så att man vitt och brett slänger ut sin e-postadress för allmän beskådan? Jag är nyfiken, eftersom jag använt mig av e-post sedan, tja, 1997 och inte fått ett enda skräppostmeddelande förrän nu. Vad är din teori?

Lägger även in en liten omröstning.

Och som ett sista tips vill jag skriva en rad om www.slaskpost.se där man kan registrera en adress på en sekund, där sedan registreringsbrev etc. hamnar och stannar i 24 timmar. Mycket smidig tjänst och bra om man är mån om sin integritet.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-10-19 17:00

Jag får en del till jobb-adressen, men det är bara pga. att våra epostadresser ligger ute på www.
Kör man ett spamfilter så är det inte så störande, men det är ju irriterande om man är ute och reser, och ansluter mot mailserver via GPRS.
Snart skall dock mailservern uppgraderas med filter, och adresserna ska bort från websidan, så då blir nog tillvaron lite bättre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-19 17:16

På jobbet får jag något enstaka spam men där finns också ett filter på epost-servern som stoppar det värsta. Hemma får jag märkligt nog inget alls, trots att jag använt min epost-adress för registreringar på en del mer eller mindre suspekta sidor. Kanske är jag helt enkelt tillräckligt paranoid för att lyckas undvika internets avskum.

1
Bevaka tråden