Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macgamers?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad hände med macgamers här på 99mac?

Förut så var det torsdagsspe,l recensioner, nyheter mm vilket jag inte har sett något av dom senaste 9 månaderna. Var det förlite intresse för 99mac's medlemmar.

För ny för att kunna blicka tillbaka, men det låter ju trevligt, så det är väl bara att köra igång igen!

Anledningen är precis som du misstänkte... Intresset var störst den första månaden, sedan dalade det stadigt. I slutet var det bara 1-3 intresserade personer, och då var det så pass lågt deltagande att det inte var värt att fortsätta. Det har dock körts Call of Duty under en period efter att speltorsdagarna lades ner.

Tråkigt att höra, det var roligt så länge det varade.

Jag är på om det ska spelas lite Call of Duty.

Kontakta mig på ichat... pieale73

Problemet med alla sådana här projekt är att det blir så himla upphaussat, alla förväntar sig storverk.

Se det istället som ett löst nätverk av Macspelare, där folk har möjlighet att bekanta sig och hitta lediga spelare - ungefär som gamla GameRanger.

Spelkväll med macare låter ju väldigt trevligt! Vore trevligt med att sitta å lira lite ET eller nåt som är gratis så alla kan vara med.

Igår var det lite Soldier of Fortune spelande. Det var inte 99gamers men likväl spel mellan macmänniskor.
Sedan kom också World of Warcraft och många försvann dit och är fast där.
Spel som spelades var ocskå Battlefield 1942, lite Warcraft blev det också.
Problemet var alltid att 135 st skulle vara med sas det i trådarna och när det väl var dags satt vi där 3 st och undrade vart alla tog vägen...

Jag skulle vilja spela lite call of duty eller Wolfenstein ET. Jag kan dock inte bestämma någon dag i förväg för jag vet ofta inte när jag sover hemma eller borta. Det förändras snabbt, vet ibland inte om jag kommer hem på kvällen. Så om det blir något lir och jag är hemma så hänger jag på.

1
Bevaka tråden