Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min FAT32-Ipod vill inte bli kopierad till...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är felet med min "pc"-Ipod kopplad till min Powerbook (10.3.9, G4 titan 550)? När jag ska kopiera Itunes-låtar så stannar den efter några hundra låtar. Den inte bara stannar; Ipoden hänger sig så man blir tvingad till en omstart (på Ipoden).
När man sen kopplar in den så har jag till slut fått den till att synas på skrivbordet (som vanligt), men Itunes vill inte mera veta av den.

Jag har provat det mesta nu under några dagar, men jag får inte till det. Skiten hänger sig när jag vill kopiera till Ipoden i Itunes

Ska tillägga att det funkar utmärkt om man gör samma sak på en Windows-dator (ett år gammal Dell 15" bärbar). Om man Mac-formaterar Ipoden och synkar mot Macen så funkar det också.

Vad är det som gör att FAT32-formateringen strular så mot Mac, har de (Apple) inte koll på det stödet längre?

Har provat de flesta kombinationer med Itunes 5 och 6 och har nu 4.9. Har även provat Firewire samt USB2 (med ett Clas Ohlson-pc card) och det är ingen skillnad. Apples hjälp är inte mycket att hänga i granen (men jag har kanske missat nåt?).

Jag vill ha FAT32 eftersom jag använder min Ipod ofta mot Windows-pc-maskiner.

Vad gör jag nu? Tips? Tacksam för hjälp.

mvh/A

Kan tillägga att om jag FAT32-formaterar Ipoden som en helt vanlig extern hårddisk i Skivverktyg så fungerar det fint att kopiera både hit och dit...

Kan det vara nåt skumt med Ipod Update för Windows?

Kan det vara så illa att FAT32-formatet bara tillåter att kopiera ett visst antal filer "i stöten"? Näe?

  • Medlem
  • 2005-10-17 08:01
Ursprungligen av Alphonze:

Kan det vara så illa att FAT32-formatet bara tillåter att kopiera ett visst antal filer "i stöten"? Näe?

I så fsll rör det sig om flera tusen i stöten, inte några hundra.

/hpe

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-17 09:44

När jag har haft samma problem så har det i två av två fall slutat med att iPodens hårddisk lagt av. Har du garanti på den så skicka den till Apple och få en ny.

Tack Creops, mycket bra hittat! Men det besvarar ju mina farhågor; Att Apple inte supportar FAT32 med en Mac, vilket jag faktiskt trodde när jag köpte Ipoden. Typiskt crap-Apple! Det var ju en anledning till att jag köpte Ipod för att den skulle funka bra både i Win och Mac!

Men, notera att den funkar ganska bra om man kopiera ett mindre antal låtar i stöten samt att man måste vara försiktig med utmatningar.

Är det ingen annan som vill berätta om sina erfarenheter med FAT32-Ipod mot Mac?

1
Bevaka tråden