Radeon 9600XT G4 kompatibelt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-15 17:44

Skall sälja mitt ATI Radeon 9600XT som suttit i min Powermac G5 från applestore. En kille med en G4 är intresserad men jag är inte 100% på att kortet funkar i hans dator. Gör det det?

Hans System info e följande:

Maskinvaruöversikt:

Maskinens namn: Power Mac G4
Datormodell: PowerMac3,6
Typ av CPU: PowerPC G4 (2.1)
CPU-antal: 2
CPU-hastighet: 867 MHz
L2-cache (per CPU): 256 K
L3-cache (per CPU): 1 MB
Minne: 768 MB
Busshastighet: 133 MHz
Boot ROM-version: 4.4.8f2

NVIDIA GeForce4 MX:

Styrkretsmodell: GeForce4 MX
Typ: Bildskärm
Buss: AGP
Kortplats: SLOT-1
VRAM (totalt): 32 MB
Tillverkare: nVIDIA (0x10de)
Enhets-ID: 0x0172
Revisions-ID: 0x00a5
ROM-revision: 1121
Bildskärmar:
VGA-skärm:
Bildskärmstyp: CRT
Upplösning: 1920 x 1200 @ 85 Hz
Djup: 32 bitars färg
Core Image: Stöds inte
Huvudbildskärm: Ja
Spegel: Av
Uppkopplad: Ja
Quartz Extreme: Stöds

Det går att modda, men vet inte hur bra den funkar då, berätta för honom att han kan köpa ett G4 9600 kort på www.powerpc.se

Jag funderar själv på om jag ska köpa det där moddade kortet från Power PC, eller om jag ska köpa det nya, betydligt dyrare, Radeon 9600 Pro med 256 MB. Någon som har en uppfattning om hur mycket prestanda man vinner genom att köpa det dyrare kortet? Jag har en PM G4 MDD, och det som kräver mest av grafikkortet som jag brukar köra är SimCity4. Jag spelar även lite andra spel, men mest strategi, och inga FPS-spel.

En annan fråga som har med detta att göra: Jag skaffade nyss en Samsung TFT-skärm, och DVI-kontakten passar inte i mitt nuvarande GeForce4 MX. (Så jag kör nu via VGA-adapter på ADC-kontakten.) Finns det alltså två typer av DVI-kontakt, och borde det vara den rätta typen av kontakt om jag köper något av Radeon-korten?

1
Bevaka tråden