Köpa ny mus

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-14 14:08

Hallå

Jag har börjat leta efter en ny mus till min ibook. För tillfället sitter jag med en MS Explorer 4.0-mus och är inte alls nöjd av två stora anledningar. Den första är att jag inte verkar kunna använda extraknapparna när jag spelar spel (WoW). Den andra är att vänsterknappen ibland lägger av och verkar glappa. Jag har börjat trippelklicka istället för dubelklicka av ren vana nu, fruktansvärt irriterande.

Så nu behöver jag tips på en bra mus som inte lider av dessa åkommor. Har tittat på Logitechs MX 518 och 510, men vet inte om de uppfyller krav 1.

Någon som vet eller har tips på andra möss? Sladd är faktiskt att föredra, men även blåtand går bra, så länge man kan köra dem på den inbyggda mottagaren. Mighty mouse vill jag nog inte ha, är fruktansvärt tveksam på det där med tryckkänsliga knappar

Tjena!

Jag inhandlade en Logitech MX310 Optical Mouse nu när min nya iMac G5 anlände och jag måste
säga att jag är grymt nöjd!!!!

http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&contentid=6952&crid=3&detail=2&countryid=14&languageid=12

Anledningen till att jag är nöjd är att jag kan jobba snabbt genom att använda alla knappar på
musen. Höger och vänster är ju som de är inget unikt med det, i mitten sitter en liten knapp och
den har jag satt till att dra igång Dashboard, mycket smidigt!

Sedan har jag två små knappar på sidorna om vänster och höger knapp som jag använder för
att växla låtar i iTunes och bläddra mellan sidor i Safari! Riktigt bra mus, den bästa jag har
haft!!!

1
Bevaka tråden