Ny medlem - fotograf&journalist samt Power Book entusiast

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-14 12:22

Hej!

Måste ju skriva ett första inlägg för att vara med. Jag är Mac entusiast sedan många år. Ibland önskar jag att jag kunde byta till PC men det går bara inte...

Jag älskar gränssnittet för Mac, utseendet och att det faktiskt finns mindre av den skit som tillverkas för PC typ virus etc. Jag fick en gång ett i min gamla mac faktiskt! I olika program dök frasen "you are a big stupid shit" up. Hur kul var det?!

Hittade en worm med hjälp av virusprogram och fick bort det. Började med gamla power book 1400c och har i dag en splitter ny alu PB, 15". Underbar! Men jag avskyr att mac är så dyrt och att det inte längre finns andra leverantörer. Förut kunde man köpa en dator med mac-miljö från andra tillverkare.

Oftast har vänner frågat mig om hjälp med deras maccar men i dag är system X så oerhört komplicerat, tycker jag, att jag inte längre kan gå in och dribbla i systemet hur som helst.

Sista ankan jag gjorde var att förstöra en del av mina inställningar genom att köra cocktail! Jagar nu runt efter svar på vad jag har gjort för fel.

Ser fram mot att få hjälp med många svar om mac och systemet på det här forumet!

Hälsningar
Boel

Välkommen! Var arbetar du? Frilans?

1
Bevaka tråden