Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mycket trafik igår

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av stiko:

'

Håller med om att det är konstigt. Ändå var jag en av dom som satt och tryckte på "uppdatera" hela tiden.. Det fungerade alltid, och tog aldrig lång tid..
Jaja, konstigt är det. Men det är en mycket trevlig upplevelse att man trots endast 0,5 mb bredband och en gammal pismo inte alltid har det segast!!

lol, jag har 100 Mbit och Dual G5:a. Jaja, där ser man. Livet är rättvist ibland.

Hur var det nu? Kör ni databasen på Mac OS X Server?

Mac OS X och MySQL lirar inte så bra när det kommer till att hantera threads. Tyvärr så är det nog XNU som ställer till det.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Hur var det nu? Kör ni databasen på Mac OS X Server?

Mac OS X och MySQL lirar inte så bra när det kommer till att hantera threads. Tyvärr så är det nog XNU som ställer till det.

Har för mig att dom flyttade MySQL till en egen server (win 2003?):
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=81028

Det stämmer - vi flyttade MySQL från vår G5:a till en separat server och det fungerar mycket bättre nu även om det varit rätt pressat när alla tittade in samtidigt vid 18.30-19.00.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-21 15:03

Någon graf för senaste keynoten? Var inte 99Mac Slashdottad en gång också? Hur såg den grafen ut? Kanske ska söka efter det själv

Ursprungligen av Ree_Tab:

Någon graf för senaste keynoten? Var inte 99Mac Slashdottad en gång också? Hur såg den grafen ut? Kanske ska söka efter det själv

Mjo, det var väl när 99Mac var först i världen med bilder på PowerMac G5?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-21 15:50

Jag sökte lite och Sloashdottningen var pga Steve Jobs brev till de anställda, där han talade om att Apple var skuldfritt (har jag för mig ... )

Ursprungligen av Ree_Tab:

Jag sökte lite och Sloashdottningen var pga Steve Jobs brev till de anställda, där han talade om att Apple var skuldfritt (har jag för mig ... )

Det stämmer nog, G5:orna blev nog bara MacNN:ade (precis som nyss då)

Bevaka tråden