Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som prövat open source

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2002-08-30 10:50

Apple to release Rendezvous as open source

Jag försöker "swithca" utvecklingsplattform (PC->Mac OS X) och är väldigt intresserad av att börja delta i något open-source-projekt.
Eftersom det nu är ett tag sen jag var inne UNIX världen så undrar jag hur mycket "hackande" det är för att överhuvudtaget börja kompilera och testa ett OS Mac OS X.

Är det för mycket "fnulande" innan man överhuvudtaget kan börja granska koden och göra ändringar så är risken överhängande att man tröttnar.
Jag har dessutom ännu så länge "bara" en PowerBook G4 med 512 M internminne. Går den att använda för utveckling eller bör man köpa en stationär först?

Någon som har erfarenhet av detta?

(Startade denna i ett "felaktigt" forum först, kan inte flytta den så jag bootar om den här istället

)

Asch, du hann före mig med Rendezvous nyheten (tror jag)

Det räcker absolut med din PowerBook, inga probs. Det är jättekul att vara med i olika Open Source projekt och man behöver inte göra mer än vad man själv har tid med. Rätta till lite buggar, kanske översätta något, eller skapa nya features.

Oftast gör man något som man själv vill förbättra, till exempel så meckade jag med en open source mp3-spelare för ett tag sedan och tyckte det skulle vara fräckt att kunna pausa musiken så den "bromsar" in. Var inte allt för svårt att implementera.

Ciryon

[ 30 Augusti 2002, 11:26: Meddelandet ändrat av: ciryon ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-30 11:30

Hittade två gränssnittsbuggar i Mozilla som nu ska vara fixade.

1
Bevaka tråden