Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Palmmodeller lanserade

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 11:33

"The Palm T|X is Palm's new wireless handheld. It features a improved 320 x 480 pixel screen, Wi-Fi and Bluetooth wireless and 128MB of nonvolatile memory. The T|X drops the Tungsten sub-brand moniker but adds Wi-Fi at a very competitive price."

http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=8140

Vad säger ni, finns det liv i palm, är det värt att uppgradera? Telefoner med almanacka är inte intressanta förrän datebk+ (el liknande) kommer till dem.

Själv håller min gamla m500 igång (även om det är knappt ibland) men sync till palm desktop 4.1 känns inte inspirerande längre. Får ni sync med ical att fungera bra?

Tja, det där är en smaksak. Jag har kört både med Tungsten, Treo 600 och numera en Treo 650 och är helnöjd. Självfallet måste det ju till en del tredjepartsprogram, men jag tycker att det fungerar bra. Har även testat att köra med en Ericsson 900 som jämförelse; bra telefon men tveksam handdator. Med Palmen är det väl lite tvärtom, men om man bara behöver grundläggande telefonfunktioner och en bra handdator är det valet för mig i alla fall.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2005-10-12 12:45

Tråkigt att det inte kommer någon ersättare/uppföljare till gamla Zire72:an med inbyggd (gärna lite bättre...) kamera. Pajade min väl använda 72:a förra veckan, får nog satsa på en Treo 650 istället

Har en ganska oanvänd Zire72. Intresserad? PM:a mig. (Den är som ny förutom att jag - medvetet - skalat bort den blå gummifärgen helt.)

Palm - absolut en plats i min arsenal. Jag synkar min PB+T3+K700 utan problem.
En konkurrent är dock nya SE P990, men lite tveksamt hur det är att arbeta med Word, Exceldok på telefonskärmen. På SEP910 är det i a f ingen höjdare (för smått typsnitt).

Vad kommer den att kosta?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-20 20:48
Ursprungligen av ptolemy:

Vad kommer den att kosta?

har hört att den inte skulle bli altl för dyr.. en bit över 5000 tippar jag på eller i de trakterna

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2005-10-20 21:25
Ursprungligen av ptolemy:

Vad kommer den att kosta?

3195:- inkl. moms på Dustinhome

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-21 10:39
Ursprungligen av iBjorn:

3195:- inkl. moms på Dustinhome

får jag fråga var du hittar p990 på dustins hemsida, skicka länken...

Ursprungligen av clabbe:

får jag fråga var du hittar p990 på dustins hemsida, skicka länken...

Prisangivelsen 3195 kr avser nog inte P990. Han pratar om Palm TX, tror jag - eftersom det var den som tråden handlade om från början.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2005-10-21 11:42

Jo, jag pratade om Palm TX... Trodde att det var priset på den som efterfrågades...

nagon som har den? hur funkar den? smidig? bra synk med mac?

jag kopte palm tx, den ar grym!

Hur är batteritiden?
Övriga intryck?

jag laddar den en gång in veckan, den funkar smidigt som tusan. detta är första gången som jag har en palm och jag kan väl säga rent ut att jag tycker dess OS inte är något vidare vackert. Sedan är det faktiskt mest glam det här med wifi. coolt med avantgo och sådant men surfa på den och skriva mail tar lite väl lång tid för en sådan som mig som inte är så duktig med pennan ännu.

1
Bevaka tråden