Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min 20" spökar...oh scary...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en 20" Cinema som jag blir trött i ögonen av. En kompis som arbetat vid samma skärm (min skärm) säger också det. Det har inte synts till ngr fel förren nu nyligen då en ljus rand har uppstått nere i vänstra hörnet. Jag skall givetvis få den utbytt. Min fråga är: kan uppdateringsfreqvensen på min skärm ha vari fel från början eftersom jag blir så trött i ögonen av den?

Ursprungligen av Matador2003:

Jag har en 20" Cinema som jag blir trött i ögonen av. En kompis som arbetat vid samma skärm (min skärm) säger också det. Det har inte synts till ngr fel förren nu nyligen då en ljus rand har uppstått nere i vänstra hörnet. Jag skall givetvis få den utbytt. Min fråga är: kan uppdateringsfreqvensen på min skärm ha vari fel från början eftersom jag blir så trött i ögonen av den?

Visst är det en TFT-skärm eller? Om du har en TFT-skärm så är det inte lika viktigt med uppdateringsfrekvensen som på en CRT eftersom en CRT har en kanon som skjuter upp bilden rad för rad på bildytan. Detta leder till att en för låg frekvens (i.e. under ca 70 hz) på en CRT kan leda till att ögat uppfattar "uppritningen" av bilden medans din hjärna inte gör det. Ergo ett trött öga. Men som sagt med TFT har du inte samma problem. jag vet inte om detta besvarade din fråga men...kanske

1
Bevaka tråden