Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sju timmar driftstopp

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu kör jag nya vBulletin 3.5 men inte ni

Oj oj vad najs med AJAX - moderatorerna kommer ramla baklänges när dom får testa det här. Moderatorarbetet blev just 75% lättare

Ursprungligen av Björnström:

Oj oj vad najs med AJAX - moderatorerna kommer ramla baklänges när dom får testa det här. Moderatorarbetet blev just 75% lättare

Det praktiskt arbetet blev smidigare, helt klart, men oftast är det tanken innan handling som tar tid.... (ska vi ta bort den här tråden, ska jag radera det där inlägget, ska jag slå ihop dom här trådarna? osv)

Vi håller på att titta på alla nya finesser nu - finns en del coola grejer.

Ett STORT problem med uppdateringen är att vissa saker är omskrivna och vi måste ta ett steg in i framtiden som innebär att många förändringar vi gjort måste skrivas om. Tidigare ändrade man direkt i PHP-koden vilket gjorde att varje uppdatering krävde att modifieringarna applicerades på nytt (som nu). Från och med nästa version används ett plug-in system som förenklar uppdaterar enormt mycket.

Tyvärr innebär det att många finesser slutar fungera - exempelvis:

- Förstasidan
- Redaktionssystemet
- Prylar
- Bildgalleriet
- Kunskapsproven
- Artikelroboten
- Flera utseendeförändringar vi gjort
- Cirka 10-15 st mindre modifikationer i koden (mods)

Dessutom måste vi göra om alla utseendemallar. Så i princip börjar vi om från start

Med andra ord inget jag slänger ihop på en kvart.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-11 17:00
Ursprungligen av Björnström:

Vi håller på att titta på alla nya finesser nu - finns en del coola grejer.

Ett STORT problem med uppdateringen är att vissa saker är omskrivna och vi måste ta ett steg in i framtiden som innebär att många förändringar vi gjort måste skrivas om. Tidigare ändrade man direkt i PHP-koden vilket gjorde att varje uppdatering krävde att modifieringarna applicerades på nytt (som nu). Från och med nästa version används ett plug-in system som förenklar uppdaterar enormt mycket.

Tyvärr innebär det att många finesser slutar fungera - exempelvis:

- Förstasidan
- Redaktionssystemet
- Prylar
- Bildgalleriet
- Kunskapsproven
- Artikelroboten
- Flera utseendeförändringar vi gjort
- Cirka 10-15 st mindre modifikationer i koden (mods)

Dessutom måste vi göra om alla utseendemallar. Så i princip börjar vi om från start

Med andra ord inget jag slänger ihop på en kvart.

Det där är ju ganska viktiga saker också

Ursprungligen av Björnström:

Hur snyggt som helst. AJAX tekniken är hur cool som helst. Öppnar verkligen för möjilgheter.

Sajten var nere mellan 03.00 till nu på grund av mig! I felsökningsprocessen som jag genomförde vid ett tidigare fel stängde jag av automatisk start av MySQL vid omstart. Inatt uppdaterade servern sig med nya säkerhetsinställningar vid 03.00 och startade om....utan MySQL. Sorry

Bevaka tråden