Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver - hur gör jag en pop-up?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska visa ett antal affischer i lite större storlek. Det finns en inbyggd "Open Browser Window" i MX men med den kan jag inte ställa in var popen ska hamna på skärmen. I Explorer på PC lägger sig då dessa pop-ups med ett nedhack för varje fönster.

Tidigare använde jag en extension som heter Launch Window 1.1 men den buggar rätt rejält med MX. Den hade hursomhelst en sådan inställning. Man kunde sätta Left och Top till 0.

Det jag lurar på nu är om jag kan använda den inbyggda funktionen och sedan komplettera med lite egen kod. Jag gjorde några misslyckade experiment.

Hur gör jag?

Låt det nya fönstret positionera sig självt:

Antingen i body-taggen

Citat:

code:<pre style="font-size:x-small; font-family: monospace;">[b]</pre>

eller som ett script i head-delen.

Citat:

code:<pre style="font-size:x-small; font-family: monospace;"><script language="JavaScript">

</script></pre>

//Mikael

aah... testar på stuberten.

Tack!

Eller om du vill vara lite mer specifik tex. ange att det inte ska gå att ändra storlek på fönstret eller att det inte ska vara någon statusrad på det:

http://www.hypergurl.com/newwindow.html

Där kan du generera kod för en popup som passar just dig och dina behov (och om du slår till just nu skickar jag med en kniv som du kan skära konservburkar med)

LOL! ...så jag får inget "japanese knife set made from space age material" ?

Tack för länken!

1
Bevaka tråden