Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtandsmus eller ej?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-08 11:13

Är precis på gång att anförskaffa mig en beggad Mini med BT och AP. Att BT möss äter batterier har man ju hört några gånger - men vad blir alternativet? En USB mus med laddställ? =/ Inte så himla snyggt bredvid en Mini, tyvärr.

Vad finns det egentligen för BT möss (och andra sladdlösa möss) som är bra och som inte slukar batterier likt man hivar i sig pizza dagen efter en utekväll?

Vet någon förresten vilket avstånd man kan ha BT tillbehör såsom mus, tangentbord etc på från själva datorn? 5 meter, 10 meter? Är jag för optimistisk nu kanske?

/Fredrik

Senast redigerat 2005-10-09 12:04

Jag använder Sushi 1.0 och batterierna räcker kanske lite drygt en vecka med intensivt användande.
Jag köpte 4st 850mAh batterier så man kan skifta 2 par för att laddning mm ska gå smidigt. Dessutom behöver man inte oroa sig så mycket för att batterierna ska ta slut när man är ute nånstans eftersom man kan ha med sig två reservbatterier.

Jag har tyvärr inte testat nån anna BT-mus men jag tycker sushin inte laggar allt för mycket, har till och med spelat FPS-spel obehindrat med den.

EDIT: såg att du hade en stationär, då kanske Sushin är för liten.

Senast redigerat 2005-10-08 17:23
  • Medlem
  • 2005-10-09 11:58

Jo, har ju en Mini (Stationär och stationär, hehe...) men jag förstår vad du menar. Jo, jag kommer att använda den här musen för jämnan, så den får gärna vara skön att att använda längre stunder. Klurar just på om man ska ha en BT-mus, en vanlig trådlös mus, eller en vanlig mus.

Eftersom det ingick ett BT-tangentbord till datorn jag köpte, så känns det lite udda att sen välja en mus med sladd, men om å andra sidan både BT, - och vanliga sladdlösa möss drar mycket batteri, ja då kanske man ska sikta på en vanlig sladdis trots allt?

Kom gärna med tips om olika musmodeller som både är BT eller vanliga trådlösa.
Ska ge mig ut i köpdjungeln i morgon, så harkla ur er allt ni har, tack.

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2005-10-09 16:48

Enligt ett test i GP så ahde alla BT-möss drygt 1 meter räckvidd. Alla utom apples vill säga som har 13 meter. Jag har inte bytt bateriet i mitt BT-tangetbord sedan jag fick det (5 juli) och batteriet i Apples Bt-mus räcker i ca 1 månad vi 5-6 timmars användande om dagen. Notera att jag har skrivit en rad arbeten på tangentbordet också!

1
Bevaka tråden