Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nollställd system klocka efter vila?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-08 09:23

Hej!

Har märkt en besynnerlig sak på min PB 17, 5 mån gammal. Har några gånger glömt av den i vila och låtit den stå tills dioden slutat lysa på fronten och batteriet därmed har dragit ut helt. Detta går för övrigt förhållandevis fort... Ca 50% av batteriet är urladdat på 24 h i vila... Normalt?

Tillbaka till ursprungsfrågan, efter att batteriet dragit ur och jag sätter datorn på laddning och startar igen så är datorns klocka nollställd. Det är väl egentligen inget mega-problem då man enkelt åtgärdar det i "Datum/Tid menyn". Men frågan kvarstår, ska det vara så där?

Tack för input!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-08 10:10

I andra Mac datorer finns ett litet batteri som håller reda på tiden och några andra inställningar. Det borde finnas ett sådant på din PB också och det är i så fall slut. Fråga din återförsäljare då jag tycker att 17,5 mån är för lite för att det ska ta slut, det håller normalt flera år. Mitt är inte slut ännu och jag köpte min G4 Cube 01.
Joel

  • Oregistrerad
  • 2005-10-08 10:13

Tack, datorn är dessutom bara 5 månader gammal. Det är en PB 17...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-08 11:04

Backupbatteri (för bl.a. klockan) är laddningsbar typ. Den kan laddas ur när stora batteri är slut.

1
Bevaka tråden