Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PGPnet eller liknande VPN-klient

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Är det någon mer än jag som är irriterad över att det inte finns någon VPN mjukvaruklient till klassisk MacOS, och ännu värre, inte ens till MacOS X. PGPnet finns ju inte mer. Jag vill ha en klient som funkar som PGPnet, d.v.s. kompatibel med de flesta firewalls som stödjer IKE,3DES o IPsec-tunnlar. I ett snyggt grafiskt interface. Hur får man WatchGuard eller Sonicwall att förstå att Macintosh trots allt är en ganska stor plattform med många potentiella kunder som oxå vill kunna ha remote access till sitt företag oavsett vilken uppkoppling de sitter på och utan att släpa på nån hårdvarupryttel ? Detta är kanske inte rätt forum, men jag antar att det finns en och annan utvecklare här. Varsågod, knåpa ihop en snygg VPN-klient för både Classic o X så kan du nog skratta hela vägen till banken framöver )

Det är alltså en IPsec-klient jag efterlyser.

/joa...trött på att aldrig bli riktigt glad.

[ 17 April 2002, 10:39: Meddelandet ändrat av: JorElvis ]

Tja, Ciscoklienten har knappast begripligt interface, funkar bara med X och endast mot Ciscos prylar. Nortel funkar väl oxå endast mot deras egna prylar. Jag vill ha en IP-sec-klient som funkar mot i huvudsak Sonicwall, från både OS 9 och X, som numera nedlagda PGPnet alltså. Men, tack för tipsen, jag skall kolla upp Norteln lite närmre, man vet aldrig ju
/joa...

1
Bevaka tråden