Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en epostbluff? (AdobeStore)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick detta i natt. Är det en bluff tror ni?

URGENT - Adobe.com password assistance (24 hour limit)

We received your request for password assistance. You can now change your password at
(tog bort länken här)
Please note that you must change your password within the next 24 hours.

The address provided in the link above will take you to the Change Password page, which you can access in one of three ways:

Please Note: Some browsers and email applications may insert additional invalid characters or spaces into the link. If this happens you will receive an error page. Please copy and paste the link from this email into your browser and try again.

If the problem continues, please call 888-724-4508. Customer service representatives are available 7 days a week from 6:00 a.m. to 8:00 p.m. Pacific time.

- Click on the link, which will launch a new browser window.
- Copy and paste the link's address into an already open browser window.
- Manually type the link's address into an already open browser window.

When the Change Password page appears, follow the easy directions provided.

Once you have changed your password, you should have full access to your account. You can modify your account information anytime at
https://store.adobe.com/store/customerregistration/your_account.jhtml

For additional assistance, please call 888-724-4508. Customer service representatives are available 7 days a week from 6:00 a.m. to 8:00 p.m. Pacific time.

Thank you.

The Adobe Store.

Jag vet inte, men jag tror faktiskt inte det. Det ser riktigt ut. Frågan är dock varför du får det. Du har inte loggat in på någon webbsida där du fått "lösenordshjälp" ?

Är det tänkbart att någon annan försökt logga in med ditt användarnamn och varit så dumma att de bett om password assistance?

Har du registrerat något program nyligen?

Hej Richard! Jo jag tänkte på att det skulle kunna vara så att ngn försöker ta sig in på mitt konto, men vem skulle vilja göra det? Det kan jag inte begripa. Ärligt talat så är ju Adobes webbplats inte ett ställe man återvänder till direkt, det är alltid problem med lösenord och inloggning vid registrering av program. Man får 1 nummer om man registrerar program på webben, och ett annat ID om man tar det på telefon.

MEN, hur som helst, nej, jag har inte försökt registrera något, däremot ominstallerade jag mitt CS-paket häromdagen, men valde bort registreringen eftersom det redan är gjort för länge sen. Kan CS ha skickat i väg en egen dold förfrågan? Tror inte det, men vad vet jag.

Det är nog bara gravt störda människor som kan uppskatta Adobes "ID"-lösningar. Att kalla det en soppa är en förolämning mot soppor

1
Bevaka tråden