Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivardelning, Windows+Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hmm, har sedan en tid en skrivare kopplad till min Airport Extreme station. Det funkar som det ska. Jag har lyckats få in frugans HP med XP på det trådlösa nätverket också, vilket har fungerat bra det med. Men att dela skrivaren till HP-maskinen vill sig inte. Jag har installerat drivrutinerna men det ville sig inte alls! Av någon anledning var det stopp på internettillgängligheten för PC'n också, trots att den är uppkopplad och har fått en IP-adress.

Varför är Windows så krångligt, eller är det bara jag som har dålig rutin på XP?

Enligt Apple så ska det gå finfint att dela en USB-skrivare på Windows via en Airport Extreme men någon detlaljinfo hittade jag inte på hemsidan.

HJÄLP

Med skrivardelningen underlättar det ofta om man installerar rendevouz/bonjour for windows. Det finns på apples hemsida.

Tack,
Nu har jag laddat ner bonjoursetup.exe och ska installera det på HP'n.
På Bonjour-sidan står det just att det "att man tom kan använda en USB-skrivare kopplad till Airport Extreme". Det kunde framgått på Airportsidorna och Airportdokumenten tycker jag! Dvs inte bara att det går utan var som krävs därtill också!

Men tur att man är envis....

Apple skulle nog kunna tjäna en del på att vara lite mera Windows-servicevänliga på de prylar som har PC-kompabilitet.

1
Bevaka tråden