Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Curve tangentbord på mac, inga drivisar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-30 19:41

Jag har precis köpt mig ett Microsoft comfort curve tangentbord, mot bättre vetande, men föll för "spill-resistant design" eftersom min flickvän har bränt 2 tangentbord på ett halvår..

På lådan står det klart o tydligt mac-kompatibelt, och på microsofts hemsida också, men när jag försöker hitta drivisar för att få extra-tangenterna att funka så tar det tvärstopp. finns inga drivisar någonstans!
har försökt hitta tredjeparts-drivisar fast med samma misslyckade resultat.

så är det någon här som har en susning om hur man kan få extra-knapparna att funka, och också byta plats på "äpplet" (start-knappen) och alt-knappen? känns verkligen jobbigt att behöva tänka om på ena datorn...

Ursprungligen av hordur:

Jag har precis köpt mig ett Microsoft comfort curve tangentbord, mot bättre vetande, men föll för "spill-resistant design" eftersom min flickvän har bränt 2 tangentbord på ett halvår..

På lådan står det klart o tydligt mac-kompatibelt, och på microsofts hemsida också, men när jag försöker hitta drivisar för att få extra-tangenterna att funka så tar det tvärstopp. finns inga drivisar någonstans!
har försökt hitta tredjeparts-drivisar fast med samma misslyckade resultat.

så är det någon här som har en susning om hur man kan få extra-knapparna att funka, och också byta plats på "äpplet" (start-knappen) och alt-knappen? känns verkligen jobbigt att behöva tänka om på ena datorn...

Funkade inte dessa?

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/DownloadResult.aspx?prod=pk_dmkp&os=macos10&lang=en&driverVersion=IntelliType%205.1%20for%20Mac

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-30 20:53

Om du med "äpplet" menar kommando, så kan du byta plats på denna och alt i Systeminställningar / Tangentbord och mus / Tangentbord / Specialinställningar.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-30 21:13

solitere: Nä, den installationen funkar inte, säger att jag int har ett ms-tangentbord..

memark: det är en 10:4-finess enbart, finns inte på tidigare system.. och eftersom 10.4 är så instabilt och har oerhört dålig tredjeparts-stöd änsålänge så föredrar jag 10.3 på min media-dator..

...lagom jävla irriterande när det klart o tydligt står märkt på kartongen att det är mac-kompatibelt...

nån som vet nåt om tredjeparts-drivisar som kanske funkar? typ usboverdrive fast för tangentbord?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-30 22:02

Köpte du tbordet främst för extraknapparna? För det fungerar ju faktiskt på macen, dessa undantaget. Min erfarenhet är att extraknappar är roliga nån vecka...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-30 22:24

Jag skulle defenetivt gärna se ett tangentbord med extra knappar för exposé och dashbaoard...fan va d skulle vart fint!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-01 18:02

menark, ja, jag betalar inte flera hundra för ett tangentbord MED extraknappar när jag kan betala under hundralappen för ett tbord utan dom om jag inte vill ha extraknappar..

dessutom finns de ingen eject-knapp... så den funktionen måste jag ändå lägga in på nåt sätt...

Följde det inte med drivisar i kartongen???
Det gjorde det då på det tangetbord jag köpte för ett par år sedan nu...

Det finns att ladda ner jag tror de är generella... du får gå via M$ -> Hårdavara -> Drivrutiner -> ange tangetbord så ska du hitta. Så gjorde jag.
Gick inte via ms.com|mac.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-02 20:58

mattias, nä, inga drivisar i lådan, ingen skiva alls faktiskt.. :/ men det talas om drivisar i manualen, att vissa knappar inte funkar förräns man installerar drivisarna.. o det står specifikt om mac.. :/

och nä, det finns heller inte några drivisar listade på ms.. mitt tangetbord finns bara med på informations-sidorna, finns inte ens drivisar för pc o lasta ner.. :/
blir ju knäckt på sånthär....

1
Bevaka tråden