Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem kan hjälpa oss bygga bildbyrå-sajt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2005-09-29 18:23

Hejsan!!

Jag och en polare till mig ska starta en bildbyrå!
Vi ska ha ett system då kunden kan köpa en bild utan att behöva kontakta oss via email osv.
Vi ska kunna gå in och ladda upp en bild enkelt via en admin hemsida.
Så automatiserat som möjligt alltså.

Nu är det bara det att ingen av oss har kunskaperna att göra en sådan hemsida.
Vars ska man vända sig?

MVH//Per

Jag har förtydligat rubriken i din tråd. Läs mer här.

Låter som ett jobb för http://www.mantaray.se

Om inte jag minns fel finns det moduler för Gallery som möjliggör försäljning av bilderna som är inlagda i galleriet.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 21:04

Börja med att fundera ut exakt vad det är ni vill ha, är det en webbplats där man måste logga in? Ska kunderna betala med kreditkort eller ska ni fakturera? Hur ska leverans av bilder ske?

Tänk även på att ni inte enbart behöver teknisk kompetens utan även en kompetent formgivare. Om ni anlitar en webbyrå kan denna hjälpa till med detta men om ni anlitar någon teknisk frilans är det smart att kolla om den anlitar en formgivare eller om ni måste göra det själva.

Fundera även hur mycket pengar ni kan lägga, och anpassa era krav beroende på det. Räkna med att det snarare kostar 30000 än 3000 om ni anlitar någon som arbetar professionellt med detta. Tänk även på att kreditkortslösningar kostar varje månad, och att det tar tid att skriva ut och skicka fakturor.

1
Bevaka tråden