SonyEricssonT630 som modem till Palm Tungsten E?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2005-09-29 00:17

Ja, som rubriken säjer; Vet nån hur jag får en T630 att agera modem till min Palm?
När jag drar igång Eudora (eller AvantGo) på Palmen så kopplar den upp telefonen - via IR - men sen kommer felmeddelandet "GPRS parametrar saknas" upp i telefondisplayen.
Jaha?
Var förväntar sig mina maskiner att jag ska göra?
GPRS är inställt i telefonen (Comviq) och såvitt jag kan se så ser det rätt ut i palmen också... Däremot tog jag och använde "modemscriptet" till SE T68, eftersom det inte finns nåt lämpligare förinstallerat. Är det felet? Och om så är fallet - var hittar man ett script för T630?
Att använda Palmen som en "dialler" funkar alldeles utmärkt - fast då skickas ju iofs. data bara till telefonen (och inte vidare), så det har ju kanske inte med saken att göra...

Förklara mac-enkelt nu, för det här mobila grejset är otrampad mark för mej....

Alternativt byter jag bort alltihop mot en P900...

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2005-09-30 21:31

Ni behöver inte svara, det löste sig...

Kom igen nurå - utförlig beskrivning av hur man gör!

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2005-10-01 10:46
Ursprungligen av sjovall:

Kom igen nurå - utförlig beskrivning av hur man gör!

Det var enklare än vad jag hade tänkt mej...
Jag tankade hem Progget "Moblie High Speed" från http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/palm/4134 och installerade det i Palmen. I programmet väljer jag mobilmodell och operatör, sen är det bara att aktivera IRporten på telefonen och hämta mail allt vad man orkar... Att surfa fungerar väl inte så jättebra - det går INTE fort. Meeen om man sitter på landet och alternativet är att låta bli surfandet helt, så är det här ett vettigt alternativ.

1
Bevaka tråden