Bra köp på en iMac G4 20" ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-09-28 20:18

Hej

En iMac G4 20" 1.25 GHz med blåtand för 9 - 10.000
Vad tycker ni?
Håller en sån länge till?

• Medlem
  • 2005-09-28 21:18

Vad ska du ha den till? Om den inte pallar trycket du ska utsätta den för är det ett dåligt köp oavsett vad den kostar.

Ursäkta, priset är väl ok om den duger.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-09-28 21:58

jag ska inte ha den till något jättespeciellt. Bara till vardags. Gillade bara att det var stor skärm.
Tänkte egentligen köpa en G5á men då de kostar massor och skall bytas ut om ett år tänkte jag på en beg. iMac i stället

• Medlem
  • 2005-09-28 23:29

Jag har inget bra grepp om vad den verkligen är värd, men den är ju betydligt snyggare än en iMac G5. Så om den bara ska stå hemma och se snygg ut när man inte surfar eller så, så skulle jag kanske slå till. Vad har den för minne etc?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-09-29 07:26

Vet faktiskt inte vad den har i minne än. men eftersom det bara sitter en slot (om jag har rätt) och få har en 1Gigs modul i får jag ändå köpa en sån så...
Håller med, klart snyggare än G5 iMac !!

Ursprungligen av basic:

Vet faktiskt inte vad den har i minne än. men eftersom det bara sitter en slot (om jag har rätt)

Nej, den har faktiskt 2 minnesplatser, men bara den ena är lätt åtkomlig under en lucka i botten av datorn. Den andra sitter längre in "under skalet" där man nog inte gärna ger sig in om man inte har full koll på vad man gör...

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-29 10:16
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, den har faktiskt 2 minnesplatser, men bara den ena är lätt åtkomlig under en lucka i botten av datorn. Den andra sitter längre in "under skalet" där man nog inte gärna ger sig in om man inte har full koll på vad man gör...

Den sitter inte så djäkligt till. Det som behövs är en torx T15-mejsel och en tumme som är placerad en bit i från centrum i handflatan.

1
Bevaka tråden