När sladden till musen är för lång..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Go'kväll!

Den här frågan kan ju verka smått töntig men jag vill ändå lyfta fram den ifall det finns fler som känner som jag. Jo, jag sitter alltså här med en trådbunden Microsoft Explorer 4 framför min iMac. Men sladden till musen är ju bedrövligt lång. Jag blir vansinnig! Hur har ni gjort, har ni kapat sladden eller knutit upp den på något sätt?

Det enklaste vore kanske att byta till en helt sladdlös mus, men ni kan väl för skojs skull - berätta för farbror om de kreativa lösningar ni utarbetat? (Om det finns några vill säga..)

MVH Snabeldrake

Senast redigerat 2005-09-28 01:07

Den ligger ett varv runt min skärm... men å andra sidan har jag ingen iMac, där det syns.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-28 07:34

Jag har den antingen virat ett-två varv runt skärmen eller (det snyggaste sättet) så virar jag ihop den överflödiga längden och säter fast med en sån där grej som sitter på nya förpackningar vad det nu heter ...Så gör jag med i princip alla sladdar som är onödigt långa.

Ursprungligen av Rajje:

Jag har den antingen virat ett-två varv runt skärmen eller (det snyggaste sättet) så virar jag ihop den överflödiga längden och säter fast med en sån där grej som sitter på nya förpackningar vad det nu heter ...Så gör jag med i princip alla sladdar som är onödigt långa.

Ah, så fiffigt! Att jag inte tänkt på såna där påsklämmor förr. Tack så mycket!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-28 10:34

Det finns rätt många musmattor med inbyggda sladdklämmor. fUnc sUrface är ett exempel.

Det finns även specialhållare avsedda just för att hålla reda på mussladden, Mouse Bungee är nog den mest kända.

1
Bevaka tråden