hur lång tid efter lansering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur lång tid efter lansering av en ny modell på tex en keynote brukar en ny mac dyka upp i svenska butiker?

Det kanske finns någon som kan leta upp exakt statistik på det... men jag skulle vilja påstå att det är omöjligt att svara på. Genom åren har det varierat väldigt mycket - från bara några dagar upp till flera månader.

Jag är på väg å beställa en powerbook men skulle gräma ihjäl mig om det aldeles efteråt släpps uppgraderad p-böcker med dual core processorer eller nåt sånt smarrigt. Å andra sidan håller det inte å vänta ett halvår heller.
Visste jag att det var en major uppgradering på gång i London om en månad så skulle jag kanske vänta två månader... nåja. Jag får väl bita i det sura äpplet(!).

Ja, det är alltid svårt att veta när man ska slå till... Jag hade nog väntat tills efter London-expot.

Men, å andra sidan, om det inte kommer något nytt i London, så är det ju inte så lång tid kvar till San Francisco-expot i januari, och då kanske man ska vänta tills dess.... osv osv

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, det är alltid svårt att veta när man ska slå till... Jag hade nog väntat tills efter London-expot.

Men, å andra sidan, om det inte kommer något nytt i London, så är det ju inte så lång tid kvar till San Francisco-expot i januari, och då kanske man ska vänta tills dess.... osv osv

ja fast då är det ju praktist taget försommar och så kommer den tillställningen som svenska macworld brukar missa jäkla elände det där.

1
Bevaka tråden