Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern USB HD slutar inte snurra efter Mata-ut

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan kära medhjälpare,
jag har ett problem som jag inte vet hur allvarligt det är.

Min externa hårddisk(40GB 2.5" HD + USB 2.0 låda) slutar inte snurra efter att jag har valt "Mata ut", den måste kopplas med hjälp av 2st USB portar, en för överöring och en för ström (AC-DC Adapter medföljde inte)

Är detta farligt eftersom enda sättet att stänga av disken är att dra ut USB kablarna?
Ännu en fråga: Tror ni att det är möjligt att löda på en FW-port på den med eftersom det gick att köpa med FireWire fast betydligt dyrare?

Det ser ut som om det går att löda nåt dit där FW porten ska sitta men jag vet inte vad det behövs för motstånd och sånt, så jag kanske ska strunta i det...

TACKSAM FÖR HJÄLP!!

P.S,
Jag fick den för över ett år sedan, så det finns inget öppet köp direkt. Har dock använt den minimalt.

okej, jag tänker bumpa detta eftersom det betyder så mycket för mig. Snälla hjälp! Om ni vet om det kan skada disken eller inte. -?

Har samma problem med min Zynet Polar. Jag väljer mata ut, väntar en stund och sen stänger jag av med strömbrytaren. Hittils har det gått bra, men det känns inte rätt.

1
Bevaka tråden