Min Combo drive fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har för tre veckor sedan införskaffat en ny iBook. Hade tidigare en Dell men efter att ha haft alldeles för många fel på den och blivit bemött på ett jobbigt sätt från deras support bestämde jag mig för att switcha. Allt har fungerat jättebra och jag är riktigt nöjd....dock fram till för några dagar sen.

Då jag tittade på en DVD film så låste sig datorn helt plötsligt. Det enda jag kunde göra vara att stänga av den genom att hålla nere startknappen. Efter detta så hittar inte datorn min DVD drive längre. Det gick inte att få ut DVD skivan då inget hände när jag tryckte på F12. Jag testade att starta om datorn o hålla nere mustangenten o till slut fick jag ut skivan.

Problemet kvarstår dock. När jag stoppar i en skiva så händer ingenting. Den monteras inte på skrivbordet eller kommer upp i Finder. När jag kollar mina inställningar så står det att ingen cd/dvd drive är installerad. Mycket märkligt enligt mig. Antar att jag måste återinstallera min drive (dock fattar jag inte vad som hänt med den gamla).

Kan någn där ute hjälpa mig så vore jag otroligt tacksam!

Vad händer om du startar maskinen med system-CDn i samtidigt som du håller ner C-tangenten (för att tvinga iBooken att boota från CDn? Händer inget alls är driven säkert trasig...

Du kan isf lämna in den på service hos vilken auktoriserad ÅF som helst.

1
Bevaka tråden