12 månader räntefritt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-24 08:10

Letar efter någon butik, gärna i Göteborg, som kan ge mig 12 mån räntefritt på Macdatorer. Det skulle dessutom vara ett plus om denna butik hade CSN-rabatt.

Hade tänkt mig en Mini eller iMac på SIBA, men de verkar ha slutat med Mini i alla fall.

Tips?

/Fredrik

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-24 09:46

Scandinavian Photo i Mölndal kan de ge dig bra priser och 12 månaders avbetalning genom Handelsbanken Finans. Du betalar 300:- i uppläggningsavgift och 25:-/månad i faktureringsavgift. Du kan sedan lägga på ytterligare köp (t.ex. av kamerautrustning eller videoprylar) utan att betala mer än 300:- i ny uppläggningsavgift. Aviavgiften är densamma oavsett. Däremot har SP inte någon studentrabatt.

//Johnnie

• Medlem
  • 2005-09-24 13:47

Du ska vi se...är det räntefritt, eller hur stor ränta hamnar man på i så fall?
Jag visste inte ens att Scandinavian Photo sålde datorer, men nu vet man..

/Fredrik

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-24 13:52

Hej!

Det tillkommer inget förutom de avgifterna jag nämnde. SP har både PC och Mac. Jag köpte min iMac 20" av dem för någon månad sedan. Ta summan, lägg till 300:- och slå ut på 12 månader. Varje månad tillkommer 25:-. Det är allt. (Det kan hända att uppläggningsavgiften är 250 eller 350:-, jag minns inte riktigt. Aviavgiften kan vara lite lägre eller högre den med.) Första månaden betalar man inget utan den månadens kostnad slås ut på de 11 efterföljande. Lätt system va?

• Medlem
  • 2005-09-24 15:42

Verkligen! Var inne och kollade just, och allt såg bra ut utöver att jag får punga ut med ca 700 kr mer än om jag hade köpt kontant via Apple Mecenat. Jag ska dessutom avvakta till den nya Minin har kommit.

Men oss emellan, alltså är inte Mac Mini lite för dyr för sitt eget bästa? Gluttar åt modellen med Superdrive. Den är ju allt annat än billig.

Vet inte om jag gör rätt val här. Sitter med en monster PC jag börjat tröttna på och vill ha något smått men ändå helt okej att surfa, photoshoppa, klippa lite film osv på. Märker dock att jag får lägga rejält mycket emellan då Minin kostar vad den kostar. Dessutom hade jag tänkt mig att porra upp mig från 19" CRT till 17" TFT. =/

Hur gjorde ni, folks?

/Fredrik

• Medlem
  • 2005-09-26 19:58

Grymt telefonbemötande!

Det var längesedan jag pratade med en så trevlig och säljare.
Jag kommer antagligen köpa min Mini hos Scandinavianphoto.

Tack för tipset! =D

/Fredrik

• Medlem
  • 2005-09-26 20:18

Rent ekonomiskt är det väl bättre att köpa minstingen och sedan bygga ut med externa enheter (HD & DVD-brännare) via FW eller USB. Jag har iofs för mig att iDVD inte funkar med externa enheter, men det finns kanske alternativ?

Ska du handla med studentrabatt på andra ställen än applestore på nätet får du skynda dig. Den 1 oktober försvinner möjligheten för samtliga återförsäljare i europa att sälja Apples sortiment till studentpriser. Fick den uppgiften igår då jag skulle beställa en Powerbook hos Apple Center i Luleå. De hade den inte hemma så de beklagade Apples beslut och hänvisade till applestore.

Tråkigt för alla våra ÅF att inte kunna sälja till studentpris längre.

• Medlem
  • 2005-09-27 17:17

5 procent är ju iofs bara porrigt om man köper dyrare grejor Men visst...vad blir det med nån mini: 300:- Ett tangentbord i alla fall.

/Fredrik

1
Bevaka tråden