Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dvd-program på ibook beter sig konstigt....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-23 02:08

Hej!

Har en iBook G4 12" 1.2ghz med 768mb ram. Sen jag installerade Mac OS X Tiger 10.4.2 så har dvd-uppspelningsprogrammet betett sig konstigt och störande. När jag ser en dvdfilm, kvittar vilken, så har jag helskärmsläge och då blinkar det vita smala streck nästan högst upp på skärmen, en liten bit åt höger. Strecken verkar vara synkade med hur dvd´n läser skivan men är ej säker. Hur ska jag göra för att få bort skiten? Har jag helskärm så ska det vara helskärm, det ska vara svart förutom där filmen är. Det ska inte vara en massa jäkla streck som blinkar.

Hur ska jag få bort det och varför gör den så? Har ett annat problem med som verkar ha kommit med Tiger. När jag skriver, på internet eller msn eller i program så verkar det som att jag hinner skriva några bokstäver och sedan kommer det jag skrivit, alltså någon form av eftersläp. Precis som om den inte hinner med att rita upp bokstäverna jag skriver. Varför är det så?? Ska min ibook verkligen vara så slö?

Har du provat att starta om iBooken?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 01:28
Ursprungligen av Simon Templar:

Har du provat att starta om iBooken?

Ja! Kvittar vad jag gör, inget hjälper.

Jag har precis samma problem med min DVD-spelare.

Har inte kommit på något sätt att lösa det.

Har du löst det nu?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-08 11:36

av nån anledning har jag för mig att det kan hjälpa att pilla med "de-interlace" inställningen..
kolla här hur man stänger av eller sätter på den:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25318

window>video color

//j

testa annars att se på DVD genom VLC.

1
Bevaka tråden