Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

från hårdisk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-02-04 19:44

jag har en telefonkatalogen skiva som jag vill köra från hårdisken i stället för från CD skiva. Förra versionen klarade man detta om man gjorde en skivabildning och installerade från den. det går minnsan inte nu. Även om jag har en fet skivavbildning vill programmet att man stoppar i själva CD ialla fall.Finns det nåt trick i Res EDit?

  • Medlem
  • 2002-02-04 20:39

Det låter som min herre ville haxorera kommersiell programvara, fy fy... =P

Men det finns en variant kanske, har du en Toast image idag? Om inte testa med det (ShrinkWrap et al och DiskCopy före OS X versionen gör inga perfekta kopior precis) och vill den fortfarande inte så pröva att mounra imagefilen med en liten app som heter Virtual CD Mounter lurar vissa gnetiga appar som frågar OS:et lite för närgånget om var enheten finns.

Om inte annat ring och gnäll och tala om varför du vill göra så (jag tex imagear allt eftersom CD access drar batteria av satan i min portabla och imagera spel så de laddar snabbare på mina stationära) det fungerar någon gång då och då

Går det att använda telefonkatalogsdatabasen under Mac OSX? Finns det någon databastillämpning i OSX som läser från CD-skivan?

1
Bevaka tråden