Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ADC-skärm till pc via adapter funkar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade en 17" crt (Apple med ADC-kontakt) och en Apple-adapter för DVI till ADC.
Har en pc (xp-sp2) med ett ATI Radeon-kort med DVI-I (X700 512MB PCI-E) men får ingen bild ut till Appleskärmen.
Fula skärmar funkar bra, men inte Appleskärmen. Har suttit och pulat med drivrutiner ett tag utan att något förändras till det bättre.

En grej som verkar skum: när jag trycker på strömbrytaren till skärmen så lyser den medans den är intryckt men slocknar sen, ska det vara så?

Det verkar inte finnas någon annan som misslyckats med att använda ADC-skärm till pc när de väl har adaptern... vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-20 04:33

Jag har en likadan bildskärm inkopplad på en PM G4 gigabitethernet.

Strömknappen blinkar när datorn är i vila, lyser med fast sken när datorn är på och är släckt när datorn är helt avstängd.

snopet

Rotade runt på Apples supportsidor, där påstods att Apples CRT med ADC inte funkar ens med adapter till datorer som inte har ADC-utgång inbyggt...

Jag kommer alltså inte kunna använda min nya snygga skärm, eftersom jag inte har mac med ADC.

Adaptern är då bara användbar till Apples platta skärmar, kan det verkligen vara så illa? Det framgår inte så där jättetydligt, här borde det det informerats bättre från Apples sida.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-20 13:01

Du får väl antingen köpa en Mac med ADC eller sälja skärmen.

Ja, jag säljer nog, har slut på plats för stationära efter att jag flyttat in i en etta nu när jag vart singel.

Och köper jag nytt blir det nog en Alu-skärm, eller någon sorts fulskärm.
En fördel med att leva ensam, man är kung över kassan och shoppar som man vill!

1
Bevaka tråden