Tips för utveckling av widgets

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte att vi kunde samla lite tips här för de som vill tillverka eller tillverkar widgets.

---------

Widgets är ganska enkla att ändra/tillverka. De består av ett paket (package) som innehåller koden i en fil som har filändelsen .kon samt de bilder som ska finnas med i "programmet".

Vill du t.ex. ändra formen på ett program behöver du bara ändra bilden.

Koden är baserad på Javascript och XML. Men du behöver inte kunna speciellt mycket av varken JS eller XML, känner du igen HTML-taggar så räcker det.

Manualen och Ikonmallar hittar du här

Ska ni ladda upp er Widget på Konfabulator.com, se till inte att någon av filerna ligger i en mapp som har ett high-ascii tecken i sig, t.ex. "åäöé" m.m. Det kommer att orsaka problem med uppladdningen. Det tog oss flera dagar att komma på det.

Behöver ni koda om åäö?

Hur man ska göra varierar ju såklart beroende på hur datan är kodad. Men det detta kan kanske vara till lite hjälp:

? = ä
? = ö
 = å
≈ = Ä
? = Ö
÷ = Å

È = é
Ë = è
? = É
» = È

Ä = ?

EDIT: lade till ett "inte"

[ 16. februari 2003, 16:04: Meddelandet ändrat av: William WM ]

  • Medlem
  • 2003-02-16 13:06
Citat:

citera: Ska ni ladda upp er Widget på Konfabulator.com, se till att någon av filerna ligger i en mapp som har ett high-ascii tecken i sig, t.ex. "åäöé" m.m.

Det fattas nog ett "inte" någonstans i den meningen tror jag.

1
Bevaka tråden