Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny som aktiv här.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har varit medlem här på 99mac sedan drykt ett år tillbaka. Men eftersom jag inte har haft behovet att vara aktiv här har jag inte heller skrivit något inlägg.

Jag kan iaf skriva lite om vem jag är.
Jag heter Anders bor i Kalix, har bott här hela mitt liv. Intresset för datorer har funnits sen början av 90-talet då min bror fick en Amiga 500 som han spelade på, medans jag använde den till Deluxe Paint och spelade ett och annat spel.

Senast jag använde en Mac var på lågstadiet för typ 10 år sedan, om man nu räknar bort mitt lilla petandet jag gjorde i helgen då jag var in på AppleCenter i Luleå, mycket trevligt folk där. Skulle nog inte ha gått in där, för nu tvingar jag mig själv till att köpa en Mac av något slag, då jag har tillräckligt med pengar, Iaf så väcktes Macsjälen i mig.

Hoppas att det finns duktigt folk här som kan hjälpa mig då jag har köpt mig en Mac

Välkommen hit! (för övet ett år sedan)
Dom där butikerna kan vara riktiga fällor, akta dig i framtiden
Om du absolut vill ha en Mac, kan du köpa en begagnad PowerMac G4, kostar 2-7st 1000 lappar oftast beroende på vilka grejer som finns i datorn.

Bättre sent än aldrig, nu är jag tillbaka bara sådär drygt 4 år efter så har jag äntligen tagit tag i saken och beställt en Mac, det blev en Macbook Pro 13" nu har jag väntat nog länge med köpet och det har alltid varit något som gjort att jag inte har beställt.

Så om en eller två veckor är jag sann Macägare, detta måste vara det segaste macköpet genom tiderna, jag började fundera att köpa mac då Powerbook var på tapeten och det var ett tag innan de lanserade första Intelmacen, på den tiden satt jag och tittade på 17" av Powerbook.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-28 15:55
Ursprungligen av Falconix:

Bättre sent än aldrig, nu är jag tillbaka bara sådär drygt 4 år efter så har jag äntligen tagit tag i saken och beställt en Mac, det blev en Macbook Pro 13" nu har jag väntat nog länge med köpet och det har alltid varit något som gjort att jag inte har beställt.

Så om en eller två veckor är jag sann Macägare, detta måste vara det segaste macköpet genom tiderna, jag började fundera att köpa mac då Powerbook var på tapeten och det var ett tag innan de lanserade första Intelmacen, på den tiden satt jag och tittade på 17" av Powerbook.

Välkommen och ett bra val. Den nya Macbooken verkar jättetrevlig. Bra slimmare skärm. Mindre vikt. kompakt. bra driftid. snygg design - finish. bätte chassi material.
En fullstor jätte i miniformat

Den gamle macbook modellen kunde kännas lite plastig mellan varven och hade sina små skavanker med sprickor och onödigt slitage.

Bra val. Har du sedan tidigare en stor plattskärm +20 tum så är det desto trevligare.

Välkommen ombord då, tror du kommer bli sketanöjd med den maskinen.
Har två kompisar som slagit till på senaste 13", de älskar sina maskiner.

1
Bevaka tråden