Ny stor skärm gav min ibook ett nytt liv :D

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan i dag så köpte min morsa en ny skärm till mig. Mot att jag inte kommer att få någon månads peng på lång tid. Men hur som helst så åkte vi till styggapojken och köpte en Samsung 930B 19" tft med 4ms svars tid. Jag tänkte att det vore bäst att slå på bäst och snabbast när jag torligtvis inte kommer att få en ny på ett bra tag. När jag kom hem och packade upp allt så körde jag den först på min pc. Jag blev lycklig av den bra bilden som skärmen hade. Men sen så kom jag på att jag ville koppla in min ibook till skärmen och det gjorde jag :D. När jag had gjorde det så var allt så mycket roligare. Mac os X gör sig bäst på stora skärmar. Allting känns så mycket smidigare och jag kan använda garageband och iphoto utan att besvära mig för den lilla 12" skärmen. Ibooken i sig själv är inte dålig utan den är en jätte bra och portabel dator. Men ibland så är den lilla skärmen ett litet hinder. Men till alla er som har en ibook 12" eller en powerbook 12" så rekommenderar jag att ni köper en stor och bra tft att använda när ni använder datorn hemma :).

Vet inte vart denna tråd passar in men jag gissar på här.

Du har kört screenspanningdoctor hoppas jag?

Ursprungligen av Kristofer:

Du har kört screenspanningdoctor hoppas jag?

Jupp så klart jag har

Låter ju trevligt -(passar bättre på Köptips)

Ursprungligen av apple4ever:

Låter ju trevligt -(passar bättre på Köptips)

Japp. Flyttad.

kan ngn rekommendera ett budget alternativ på en 19" skärm , har en ny iBook så ekonomin är inte på top

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-06 20:33
Ursprungligen av AxelTesch:

kan ngn rekommendera ett budget alternativ på en 19" skärm , har en ny iBook så ekonomin är inte på top

När folk talar om 19" brukar jag kontra med att fråga varför 17 tum inte duger. Samma upplösning, billigare, tar mindre plats på skrivbordet.

jo, det är sant men 17 går också bra.

Håller med dig..! ibooken blir som en annan dator med lite skärmyta

• Medlem
  • Borås
  • 2005-09-19 22:21

går det få högre upplösning?

Ursprungligen av öwall:

går det få högre upplösning?

med screenspannern så kan du få högre upplösning på den externa skärmen än vad iBooken har.

Ursprungligen av crash_M:

Hejsan i dag så köpte min morsa en ny skärm till mig. Mot att jag inte kommer att få någon månads peng på lång tid. Men hur som helst så åkte vi till styggapojken och köpte en Samsung 930B 19" tft med 4ms svars tid. Jag tänkte att det vore bäst att slå på bäst och snabbast när jag torligtvis inte kommer att få en ny på ett bra tag. När jag kom hem och packade upp allt så körde jag den först på min pc. Jag blev lycklig av den bra bilden som skärmen hade. Men sen så kom jag på att jag ville koppla in min ibook till skärmen och det gjorde jag :D. När jag had gjorde det så var allt så mycket roligare. Mac os X gör sig bäst på stora skärmar. Allting känns så mycket smidigare och jag kan använda garageband och iphoto utan att besvära mig för den lilla 12" skärmen. Ibooken i sig själv är inte dålig utan den är en jätte bra och portabel dator. Men ibland så är den lilla skärmen ett litet hinder. Men till alla er som har en ibook 12" eller en powerbook 12" så rekommenderar jag att ni köper en stor och bra tft att använda när ni använder datorn hemma :).

Vet inte vart denna tråd passar in men jag gissar på här.

Trevligt, Tord!

• Medlem
  • Borås
  • 2005-09-20 10:58

iBook 12" och en 30" Apple skärm är alltså kombinationen som gäller?

Ursprungligen av amolle:

Hmm jag tror inte det då en mac mini inte klarar av den. Men en 19" funkar ut märkt

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-25 22:50
Ursprungligen av amolle:

Kräver dubbla DVI-signaler så det blir nog svårt, men vem vill inte drömma om det?

• Oregistrerad
  • 2005-09-25 23:12

Snäll morsa!

Själv sitter jag bara på en PB 12' och en gammal 15' glasskärm...

hur skaffar man screenspannern?

eller vad är screenspanner?

Senast redigerat 2005-10-07 08:19
1
Bevaka tråden