Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket RAM-minne som helst?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-17 16:39

Hej, jag har en G4/400 (uppgraderad till 1GHz men det kvittar just nu) och jag undrar om man kan köpa SDRAM PC133 från vilket affär som helst och den ska funka? Eller måste man vända sig till en Apple-återförsäljare?

Både ja och nej. Det är inte all som fungerar men du behöver inte nödväntigtvis köpa av Apple. Det gäller att se upp med hur många minnesbankar modulen är uppbyggd av. Standarden har utvecklats sedan introductionen av G4an. I värsta fall "ser" G4an bara hälften (exvis 128 av 256 MB). Läs mer här Sök mer på www.crucial.com eller www.crucial.com/uk

  • Oregistrerad
  • 2005-09-17 22:33

Hmm... tack för hjälpen! Jag ska forksa vidare på de länkarna!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-17 22:42

Nu kollade jag lite mer - hur jämför jag deras rekommendation med sajter som säljer RAM då? Specsen säger ju bara "PC100" eller "PC133" osv...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-18 12:01

Här är en fråga: crucial rekommenderar minnen som har XXMB*64, i mitt fall 32*64, men jag hittade Kingston-minnen på en pc-butik på campus som säljer samma spec fast med "32 x 72". Är chippet kompatibelt med min G4 ändå? Som fattig student vill jag skippa frakten från macoteket...

Bra butiker brukar låta en komma tillbaka och byta om minnet inte passar.

1
Bevaka tråden