Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Designa det ultimata IM GUI't

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-06-01 17:09

Någon som sitter på bra idéer på GUI för instant messeging utseende?

Jag säger bara en sak, minimalism. ICQ på PC är en enda röra av tjafs. Man bara sitter och blir arg av att använda det (mer än vanligt).

En sak jag gillar är att man kan ställa in så att all kommunikation med en person sköts genom ett fönster istället för med en drös popupfönster. Vad jag inte gillar är att detta fönster är överöst med onödiga knappar (typ som på det här forumet). Dessutom kan man inte skriva något medan ett meddelande skickas vilket är grymt irriterande då man chattar med någon som har modem.

Jag kan tänka mig att dockan skulle kunna användas flitigt i ett chatprogram till MacOS X...

Just det, en grej till. Man borde kunna skriva in ett meddelande, som tex. ett away-meddelande, men som bara är allmänt. Eller alltså många av mina kompisar sätter sig på away el. dyl. inte för att de är borta utan för att de vill visa lite vad de håller på med. Ööh, det där ble nog lite luddigt, men ni förstår nog.

Och så ska inställningsfönstret vara otroligt genomtänkt. Inte en samling skräp. Jag hatar program där du kan ställa in onödiga saker ungefär som om man i en webläsare skulle kunna ställa in att alla tabeller ska ha 5 pixlars ram, det är bara fel. Hellre att det är rätt från början än att man kan välja grad av felaktighet.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-03 23:57

Jag tycker också att icq är rörigt speciellt om man bara vill komma åt visa saker i advanced mode och några i simple mode, då blir man tvingad till 100% mycket mer saker, en sak är bra sms men det laggar så man inte har någon nytta av det...

1
Bevaka tråden