Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgraderad/ny Powerbook nära?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-15 19:21

Idag fick jag bekräftat (av min anonyma källa) att Apple inte längre levererar de befintliga Powerbook-sortimentet. Uppgradering att vänta hoppas jag.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 19:23

om det är sant är det guld. väntar med spänning...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 19:28

kan du inte ge lite hintar om hurpass välinformerad din källa kan vara?
låter mycket mycket intressant i vilket fall som helst!

Saxat från http://www.macosrumors.com/20050908A.php

2. A cluster of software updates, at least one major new software product, a very substantial update to the Powerbook lineup and new dot-Mac services. The .Mac announcement could be really huge....a lot more of a factor in Apple's future than most pundits and analysts appear to believe. Mark our words....

London...?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-16 10:30

fran Macrumours:

The most recent announcement that there will be no Keynote Speech at Apple Expo Paris dashed the hope of many enthusiasts that there would be any product releases during the show. ThinkSecret, however, appears to believe that PowerMac updates are coming soon. Of note, they don't expect PowerBook releases for some time -- possibly as late as MacWorld Expo San Francisco in January of 2006.

trakigt om det stammer...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 11:15

mycket tråkigt om det stämmer... tycker det borde vara dags för något nytt i powerbookpåsen

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 11:47

Har gått och hoppats på att en uppgradering ska komma i september, sen kanske det inte blir förrens 27 oktober och nu går det rykten om att det ska dröja ända tills nästa år i januari! Har tänkt vänta iallfall tills expot i september har varit. Lutar åt att det blir ett iBook-köp om inget händer på PB:s fronten snart.

Senast redigerat 2005-09-16 11:57
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-16 13:08

Jag känner till återförsäljare som har en backlog på 200+ Powerbooks. Och Apple har inte kunnat leverera under en tid. En helt orimlig situation för oss kunder, men inte för Apple. Tydligen.

Så långt uppe som Steves PB-tumme sitter tror jag det är den man ser och inte tungan...

Uppdatering NU!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-25 17:43

Det hände ju inte precis så mycket på PowerBook-fronten under Paris Expot... Trist... Jag går i köpas tankar, men det känns väldigt dumt att handla en nu när det har gått så långt sedan senaste uppdateringen. Det blir väl till att vänta ett tag till, hoppas bara det inte blir till januari...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 13:35

Jag tror de kommer uppgradera pb:erna tisdagen den 11 oktober, eftersom "köp en mac och få en ipod gratis" går ut den 8:e oktober.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 00:50

"köp en mac och få en ipod gratis" gick ut den 24e September i USA, de ar nog olika i alla olika lander sa du kan nog inte lita helt pa det datumet.

1
Bevaka tråden