Svartvit bild med Monster iTV-link

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-12 23:39

Jag fick idag min kabel för att kunna se på filmer, bilder osv på tv'n (Monster iTV-link).

Jag har dock ett problem, bilden blir endast svart-vit! Vad beror detta på och hur kommer jag tillrätta med problemet?!

Tacksam för svar!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-13 01:14

Har du flera scartkontakter på TV´n kan det vara läge att testa de andra, vissa modeller har olika funktion på kontakterna... Tex. på min Philips är det bara en scart som kan visa färg från PB´n.
Skumt men sant.

• Oregistrerad
  • 2005-09-13 10:48
Ursprungligen av Jonaz:

Har du flera scartkontakter på TV´n kan det vara läge att testa de andra, vissa modeller har olika funktion på kontakterna... Tex. på min Philips är det bara en scart som kan visa färg från PB´n.
Skumt men sant.

Monster iTV-link använder sig inte utav scart, är s-video antar jag?

• Oregistrerad
  • 2005-09-13 08:03

brukar vara s-video/video som ska switchas i tv-inställningarna för den ingången, scart eller annat.

• Oregistrerad
  • 2005-09-13 11:56

Jag fick samma sak, då fick jag göra en inställning på TVn att det scartuttaget skulle köra på s-video eller ngt i den stilen. Det fanns två val, ett blev svartvitt och ett färg!

Då jag har en TV som inte går att ställa om på ovannämnda sätt fick jag lösa problemet m.h.a:

http://www.mamut.com/svideotoscart

MVH

Rickard

När vi äntligen lyckades utrota de gamla tyska DIN-pluggarna straffade fransoserna oss med scart-kontakter...

1
Bevaka tråden