Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blåtands mus

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-09-12 18:46

Hej är på gång att köpa en blåtands mus till min ibook. Vill dock inte ha nån av apples.

Undrar egentligen två saker.
Om jag köper en blåtandsmus som har en sån där usb grej, kan jag då skippa usb saken och ändå använda musen med tanke på att min ibook har blåtand?

det andra är, hur pass bra är blåtandsmöss? svara helst inte ifall ni använder apples, ändast andra tillverkare.. thanx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-12 19:55

Om "blåtandsmöss med en USB-grej": Se upp att det verkligen är en blåtandsbus. De flesta möss med USB-grej kör inte blåtand utan något egenpåhittat radio-protokoll. Och då slipper du inte USB-grejen.

Själv har jag en MacMice . Den påminner om Apples blåtandsmus men har högerknapp (och klickbart scrollhjul). Jag är hyfsat nöjd med den. Några nackdelar:

- Batteriet tar slut efter några dagar och man måste byta. Jag har två par uppladdningsbara så det är ingen egentlig kostnad, men det känns lite struligt.
- Ibland hoppar och laggar musen och ibland förloras kontakten. Oftast så avhjälps det med att byta batterier.
- Den är tyngre än en sladdmus eftersom man har ett par batterier i den. Det är OK för mig, men om man använder mycket mus och har läggning åt musarm bör man kanske tänka över om man vill ha en tyngre mus.

Verkar inte som att det finns nån blåtandsmus som är riktigt bra, tyvärr. Vi får hoppas att det ändrar sig snart. Fick ett tips häromdan av nån på Macfeber, att Microsoft hade en bt-mus som INTE laggade och hackade och tappade kontakt ständigt och jämt. Kanske nån som testar den snart här på 99macs testforum...? Själv har jag gett upp bt-möss tills det lösts bättre. Har testa Apples egen, MacMice och nån till. Alla "hackar" och laggar efter. Har nu en Microsoft (!) Wireless Notebook Optical, som tyvärr går på RF-signal (alltså har jag en ful dongel som sticker ut ur USBporten på min PB) men som i alla fall funkar utomordentligt bra.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-12 21:57

Själv är jag i behov av en BT-mus till min PowerBook, och har frågat om en intressant sak i denna tråd.
Tyvärr verkar ingen ha testat den ännu.

1
Bevaka tråden