TNT och leveranstider, när kommer paketet?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-09-12 09:47

Hej.

När dagen brukar TNT leverera paketen?
Brukar de ringa först eller chansar de bara?

• Oregistrerad
  • 2005-09-12 09:57

Undrar jag också. Har du också Fast Ship? Betyder det snabb båt eller snabb leverans

• Medlem
  • Kalmar
  • 2005-09-12 11:49
Ursprungligen av palb:

Undrar jag också. Har du också Fast Ship? Betyder det snabb båt eller snabb leverans

Fast Ship har jag med.

TNT sa att den skull komma imorgon. Hoppas!!!

Ursprungligen av Queux:

Hej.

När dagen brukar TNT leverera paketen?
Brukar de ringa först eller chansar de bara?

De chansar bara.
Trist att behöva säga det, men på mina drygt 5 ordrar från Apple Store har jag inte varit nöjd med TNTs leverans en enda gång.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-12 10:21

När jag har haft leverans med TNT till min hem adress så har de ringt när de är på väg (jag bor på landet 2 mil utanför Göteborg...)
Normalt försöker jag ha mina leveranser till jobbet med kurir enklast så...

Minns jag rätt så är rekordet 16-18 timmar efter paketet lämnat Apple på Irland för leverans till mig på jobbet i Göteborg (Final Cut Studio uppgraderingen i maj)
Och min PB12" 1.5GHz levererades på mindre än 1.5 dygn efter order med TNT best 17.30 måndag leverns onsdag före 10.00.

• Oregistrerad
  • 2005-09-12 10:27

Kan man kolla var paketet är på TNTs hemsida? Eller framgår det på Apples?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-12 10:29

http://www.tnt.com/country/sv_se/services/online/track.html

I mailet från apple står det: Ditt leveransnummer är: 80xxxxxxxx
välj att du skall söka på "Referensnummer" det som börjar på 80

Ring TNT för i helsike 020-960 960. Dygnet runt t.om. Då får du leveransdag, tid och hela klabbet. Sen kan du inte vara missnöjd

• Oregistrerad
  • 2005-09-12 16:45

Hej! Jo det kan man faktiskt. Jag ringde imorse eftersom jag anade att det skulle komma idag, och frågade leveranstid. De meddelade att det skulle komma mellan 13-15 och bad mig vara hemma då. Nu är klockan 16:44, och de har fortfarande inte kommit. När jag ringde supporten så hade de ingen aning varför min dator inte levererats, men bad mig vara hemma hela eftermiddagen imorgon med. Fullständigt sjukt att ett företag inriktat på leverans inte kan leverera paket!

Inge vidare imponerad av TNT so far. Mitt paket verkar ha fastnat i Helsingborg, och legat där typ hela helgen. f-n jag vill ju ha det idag!!

Fattar inte varför de inte har rutin att alltid ringa först, det borde ju de ju spara grova pengar på.

Får nog ta å ringa dem å kolla whats goin' on.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-09-12 17:41

Mmm...som jag har trixat med TNT. De kan förstås inte leverera på kvällstid eller helger. Man kan inte bestämma en tid de ska komma och de kan inte säga vilken tid de kommer. De kan inte ens ringa en stund innan de är framme eftersom det inte är säkert att föraren har mobiltelefon med sig (trams!!). Enda sättet att ta emot ett paket är tydligen att vara hemma hela dagen och vänta.

Hoppas du skämtar, jag har faktiskt nåt som inte är helt ovanligt - nämligen ett jobb att gå till under dagarna!

Hade det varit några år sen hade jag kanske kunnar skicka det till jobbet istället och be dem ta emot det. Men nu har man ju inget sånt jobb heller.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-09-12 19:07
Ursprungligen av bstark:

Hoppas du skämtar, jag har faktiskt nåt som inte är helt ovanligt - nämligen ett jobb att gå till under dagarna!

Hade det varit några år sen hade jag kanske kunnar skicka det till jobbet istället och be dem ta emot det. Men nu har man ju inget sånt jobb heller.

Nej jag skämtar inte. Däremot har såklart förarna mobiltelefon med sig. När jag väl fick tag i en förare så bestämde vi att hon skulle ringa en kvart innan hon var framme. Fungerar ju för oss som bor nära jobbet och kan åka ifrån närsomhelst.

Ärligt vet jag inte hur de hade tänkt att kunna leverera till privatpersoner med jobb om dagarna? Kanske kan de lämna paketet på konsum (eller var man nu hämtar sina postpaket) och lägga avin i brevlådan så att man kan hämta ut det när man vill?

Jag brukar få saker via TNT avlämnat på det lokala postkontoret, och så hämtar jag och signerar där. Brukar gå smärtfritt. Funkar kanske inte om man har en "ICA-post" men väl om man har ett hederligt postkontor.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2005-09-12 20:48

Min kom idag en hel dag innan de sagt

Smidiga som kassaskåp

TNT hade visst försökt leverera mitt OS 10.4 paket idag när ingen var hemma. Ringer dem, nej, de kan inte ange närmare när de kommer. Nej, de kan inte byta leveransadress - då får man ringa Apple Store och byta leveransadress. Nej, de kan inte lämna paket till Postens utlämningscentral för avhämtning. Det enda alternativettill att ta ledigt från jobbet och vänta hemma var att sätta upp en fullmakt på dörren att de får lämna paket vid lägenhetsdörren.

Aldrig mer Apple Store.

Om man har möjlighet så är det klokt att ange jobbadressen som leveransadress.

1
Bevaka tråden