Powermac G5 för DV redigering och DVD mastering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på jakt efter en Powermac G5 för DV-redigering och DVD-mastering.

Vilken uppsättningen processorer, internminne, grafikkort är nödvändig för att driva program som Final cut pro HD och DVD studio Pro med tillfredställande hastighet?

Har sett på inläggen här på 99mac att internminne utbyggt till 2Gb och dual 2Ghz skall vara trevligt för videoredigering. Rätt mycket pengar dock. Klarar man sig med mindre?

Några andra tips för att hitta en prisvärd burk och skärm på andrahandsmarknaden?

Fridens,
Niklas

• Oregistrerad
  • 2005-09-11 13:09
Ursprungligen av iBombastic:

Vilken uppsättningen processorer, internminne, grafikkort är nödvändig för att driva program som Final cut pro HD och DVD studio Pro med tillfredställande hastighet?

Har sett på inläggen här på 99mac att internminne utbyggt till 2Gb och dual 2Ghz skall vara trevligt för videoredigering. Rätt mycket pengar dock. Klarar man sig med mindre?

Några andra tips för att hitta en prisvärd burk och skärm på andrahandsmarknaden?

Fridens,
Niklas

Jag sitter med en G4 MMD 1Ghz med 1GB ram. Tre hd på sammanlagt ca 450Gb utrymme. Kör Mac OS X 10.3. Jag kan bara säga att allt funkar suveränt. Har dock bytt ut min superdrive till en snabbare då den gamla brände *1.

Så inte behöver man dundra på med G5 inte. Helt onödigt dyrt. Men för den prylgalne och sekund jägaren så är givetvis en G5 trevligt.

Ursprungligen av iBombastic:

Fridens,
Niklas

2x1.8 Ghz Powermacar kan man hitta begagnade för runt 12.000 vilket är rätt prisvärt sätter du in 4GB minne så får du en oftast effektivare dator än en G5 med snabbare processor men mindre minne.
Annars så har det ju ryktats om Powermacs med nya dubbelkärniga processorer.

jag hade en enkel processor 1.6ghz med 1.5gb i minne, den funkade ypperligt bra till final cut pro och dvd studio pro.

Flyttar till rätt forum.

Mod

1
Bevaka tråden