Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-dongel eller internt kort för trådlöst nät till G5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag snålade lite när jag köpte G5:an för något år sedan så jag har inget airport inbyggt.
Vad finns det för billiga men fungerande lösningar för att få burken trådlös?

Tyckte mig se ett inlägg här någonstans om att ett vanligt PCI-kort kan användas i G4-maskiner,
finns några länkar om detta?

[editerat: fixat stavfel]

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-08 22:02

Ett Airport Extreme-kort?

Tycker det verkar lite dyrt 750 kr.

Men jag begriper inte riktigt... är det samma Airport Extremekort till de bärbara datorerna som till powermacarna?

PCI & PCI-X

Tittade just på belkins hemsida... men kan inte utröna i fall den här f5D7001YY kan stoppas in i PCI-porten (har PCI-x också, det är en 2x1.8G5). Är det någon som använder ett sådant pci-kort i en G5:a?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-09-08 23:11
Ursprungligen av borealis:

Tittade just på belkins hemsida... men kan inte utröna i fall den här f5D7001YY kan stoppas in i PCI-porten (har PCI-x också, det är en 2x1.8G5). Är det någon som använder ett sådant pci-kort i en G5:a?

Kan inte lova att det funkar men det verkar lovande då F5D700 serien verkar köra med Broadcom chipset som är detsamma som Apple använder kolla här eller här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 09:39
Ursprungligen av Kentor:

Kan inte lova att det funkar men det verkar lovande då F5D700 serien verkar köra med Broadcom chipset som är detsamma som Apple använder kolla här eller här.

Jag har ett dylikt (F5D700) kort sedan länge i min G4(AGP) och det fungerar "out of the box", d.v.s. kortet stödjs av Apple's drivrutiner.

Läs mer i den här tråden...

-Torkel

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-09-09 14:00
Ursprungligen av borealis:

Jag snålade lite när jag köpte G5:an för något år sedan så jag har inget airport inbyggt.
Vad finns det för billiga men fungerande lösningar för att få burken trådlös?

Tyckte mig se ett inlägg här någonstans om att ett vanligt PCI-kort kan användas i G4-maskiner,
finns några länkar om detta?

[editerat: fixat stavfel]

Har nog hittat det bästa priset på ett Airport PCI-kort som funkar till Mac 255:-!!!

1
Bevaka tråden