Error vid DVD-bränning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 16:45

Får ett skumt fel när jag vill bränna dvd-skivor i min PB med superdrive. Kör Toast och Verbatims plattor. Det skumma är att det funkar att bränna cd-skivor men inte dvd. Någon som har haft samma fel eller finns det nån supportsidda där man kan hitta vad felkoden betyder?

Mvh Fredrik

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-08 20:08
  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 16:01

Har samma problem. Funkar inte med att sänka hastigheten. Har testat fyra olika DVD-R fabrikat: Apple, Sony, Fuji och TDK med samma resultat

Har en PB 17" med MATSHITA DVD-R UJ-816, Revision av fast programvara: DXJ3

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-07 19:26

Samma problem här, med samsung pleomax-skivor. Hyundai funkar dock bra, även om även de bara går i 2x. (PB 12" 1.5Ghz, MATSHITA DVD-R UJ-835E.

Det här börjar ju egentligen vara rätt löjligt. Apple borde komma med en firmwareuppdatering.

Jag måste passa på och gnälla lite om detta jag med. Har en PB 15" 1,67Ghz med en MATSHITA DVD-R UJ-835E och den är ju ooootroligt kinkig på vilka skivor den gillar och inte gillar. För det mesta verkar den inte gilla skivor. Jag har hitills inte hittat en skiva som Toast eller det inbyggda brännarprogrammet klarar att bränna i 8x. Tvärtom bränner den 8x skivor i 2x!!! Så jag köper 4x skivor (Memorex) som jag vet bränns i 4x istället.

Det verkar vara många som är upprörda över detta för det har rapporterats på Macfixit ett flertal ggr och det finns en sida som samlar in namn för att kräva att Apple åtgärdar det.

Apple precis som många andra datortillverkare köper ju egna OEM-versioner av t ex brännare och varje OEM-version har egen firmware. På pc är detta ett mindre problem då de flesta större tillverkare (Dell och HP t ex) släpper uppdateringar då och då med bl a stöd för flera skivmärken. Apple däremot tror jag ALDRIG gjort så. Det känns faktiskt lite störigt men jag har inga förhoppningar om nån snar lösning dessvärre. Jag tror Apple helt enkelt tiger ut det som de gjort förr.

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 19:05

Har en 1,33 med samma kinkighet. Höll på att driva mig till vansinne förra veckan. Fjärde eller femte sortens DVDskivor fungerade till slut. Inte kul med deadline då...

1
Bevaka tråden