Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia gör reklam på 99Mac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-04 12:22

Ser att det är reklam för Telia och deras nya tjänst där man skickar sms från datorn, på banners bredvid 99Mac-loggan. Grejen är att detta bara fungerar på PC. Såååå, är det inte lite underligt?

Föresten, finns inget forum där man kan diskutera 99Mac, webbsidan, forumet osv?

Placerade tråden i feedback, där den hör hemma, samt tog bort de två inläggen om var tråden borde vara eftersom de inte är relevanta längre.

Tyvärr har jag inget bra svar på varför vi får den bannern, men jag misstänker att det beror på att annonsen från telia stämmer in på den profil vi har för vad som ska visas. Att det sedan gör reklam för en tjänst som inte funkar på mac är nog något som de inte har filter för. Sheriffen kan säkert utveckla om det finns önskemål om detta.

Vi säljer "zoner" på sajten till olika annonsförmedlare - jag har ingen kontakt med Telia överhuvudtaget. Att dom väljer att köra sina annonser här kan jag troligen inte påverka.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-05 01:51

Ja och snart lär Microsoft komma med sin reklam:
"Installera Windows på din Intel Mac nu för endast 699kr"

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-09-05 22:41

Frågan är väl om inte denna annonsen från Google Ad-words är mer bortkastad på oss än telias? (Se bifogad)

Senast redigerat 2006-05-29 22:41
Ursprungligen av Mattias L:

Frågan är väl om inte denna annonsen från Google Ad-words är mer bortkastad på oss än telias? (Se bifogad)

Google har lite problem med sina Adsense-annonser för tillfället.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 23:05

Min åsikt ang. detta är följande:

99Mac är ett forum för Macanvändare, då ska reklamen också riktas till oss, inga undantag. Jag vill inte se reklam om programvara eller funktioner som jag inte kan använda.
Jag fattar problemet i att det är svårt att styra att all reklam är riktad "rätt" så att säga. Men problem är till för att lösas.

Ett alternativ för de som tycker att Telias "SMS i datorn" verkar användbart är ju att sätta lite press på Telia att komma med en lösning som även fugerar för oss. En liten omväg kanske för att få reklamen att bli relevant...

Spela roll.. Så länge det rullar in lite stålar i Björnströms (99macs) kassa, så ska vi vara glada för all reklam som visas

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 19:35

Jag har själv en webbsida med reklam, och där får jag endast in pengar om någon klickar på länken. Jag gissar att det inte är så många som klickar, eftersom det bara är till PC. De som klickar blir besvikna. Om man får pengar per nerladdning är det ännu värre.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 23:24

Ser nu att Telia är en TradeDoubler-annons, alltså har någon valt att det ska vara ett samarbete med Telia. Men dom har väl inget som vi kan vara intresserad av? På vilka sajter ligger annonsen uppe och vilken klickfrekvens är det? Annars är förslaget att fimpa Telia helt tillsvidare.

1
Bevaka tråden